fredag 9. september 2016

Om underverk og sånt....


...ja det var det berømte underverket jeg skulle fortelle om - tiden har flydd og vips så er det Fredag,en uke etter opprinnelig plan!
Jaja...har det travelt for tiden,- prøver å bli ferdig med diverse prosjekt før høsten og kanskje kuldegrader og såntslags kommer!
Men litt høst har det begynt å bli...

  

...og da fikk jeg ånden over meg - helt plutselig var jeg i farten og stod og laget en høstkrans..og plutselig en liten fotoseanse hvor selve grunnen til det vidgjetne underverket ble inkludert!


Og prikken over i´en var at jeg fikk en nydelig Chrysanthemum fra Mamma og Pappa som gikk rett inn i fargeskalaen så det ble jo bare gøyere og gøyere etterhvert som jeg plukket frem ting og tang 
- takk for flott plante :)


jeg får vel gjøre som "hu godeste" dritseint med Edel,og tenne et lys når jeg nå skal fortelle en liten historie ;)


Dere som lider av samme "syken" som meg,nemlig at dere er glad i gammelt "skrot" kjenner nok igjen situasjonen der man overlykkelig har fått tak i en skatt...noe den bedre halvdel nødvendigvis ikke deler helt det samme syn på. Det har blitt mange misbillingende blikk opp igjennom årene,og "ka du skal med ditta?" frasen er velbrukt! Derfor var sjokket ganske så stort da jeg en søndagsmorgen for noen uker siden hintet litt til min kjære Gubbe om at jeg skulle vært og hentet noe. Og jeg var avhengig av den bilen han kjørte for å få brakt det hjem! Det var da jeg forventet blikket. Det velkjente altså! Det var da jeg forventet "ka du skal hente no da,e´kje her fullt nok?" 


Men det kom hverken blikk eller fraser! Om noen hadde et rart blikk var det i tilfelle jeg,som i klokhet holdt munn...eller var det et aldri så lite sjokk?Har Gubben blitt temmet,oppdradd..smittet?
Ihvertfall hoppet han lett på tå inni bilen og ble med kjerringa på tur..og det var ikke akkurat en liten tur heller...vi var vel borte i vel tre timer! Tomrefjorden var målet,og det skulle det hentes dører!I flertall!Gamle,selvfølgelig ;)


Det var spesielt døren med glass i jeg var interessert i,jeg håpte at den var dobbel og da helt perfekt som ny inngangsdør i uthuset!
Jeg hadde flaks i og med at jeg var den heldige som fikk dørene,det hadde visst vært voldsomt til telefonstorm,men så mye flaks at dørene var doble hadde jeg ikke! Glad er jeg lell!

Gamle dører får man aldri nok av!



(Ihvertfall ikke denne kjerringa )




Jeg tenkte at det sikkert var et engangstilfelle at han ikke kommenterte på mine påfunn.Ikke det at han er vanskelig av seg,jeg har tross alt verdens snilleste Gubbe så han godtar det meste selv om han ikke alltid synes det er like kjekt med alt som kommer i hus.
Så jeg var bra spent da han kom hjem fra firmatreff i Lillestrøm forrige helg...i døren ble han møtt av en gammel barnevogn,og nye gamle sofaer dukket opp "i fleng" (ihvertfall to)
Men Gubben kom og intet ble sagt,ingen blikk.
Så da har det skjedd et underverk da :)



 Og et underverk i mye mindre skala var det å få være litt kreativ før i dag.Tiden i det siste har kun gått med til nødvendigheter,men i dag sa kroppen fra allerede før den var ute av sengen at i dag var den ikke med på alle påfunnene mine.De planlagte sådan.Men både kropp og hode var strålende fornøyde med akkurat dette prosjektet så det var sannsynligvis på høy tid at noe sånt skjedde også!Men i helgen...da er det tilbake til "pliktene" og jeg håper Gubben er like lett å lokke når det skal gjøres mye veldig kjedelig,men veldig nødvendig!Men det er gøyere når man er to !!!
God Helg


15 kommentarer:

  1. Nydelige bilder, Tove. Kjenner sååå igjen situasjonen med mannen her i huset. Men nå er han med på å samle gamle vinduer og dører til utestue. Som jeg gleder meg.
    Klem og riktig god helg til deg

    SvarSlett
  2. ti hi ja nett sånn er det :)))
    samme mani og samme reaksjoner:)
    men heldigvis så er han alltid fornøyd når
    jeg er igang::)

    nythelgen skjønne Tovevennen
    klemmer i fleng fra Eli:)

    SvarSlett
  3. Smukke smukke billeder Tove.
    Man fornemmer efteråret ud fra din krans, som er bedårende.
    Sikke en skøn dør. Du har helt ret. Dem kan man aldrig få nok af.
    Jeg har jo brugt alle mine døre og vinduer på genbrugshuset. Så nu er jeg på jagt igen........

    Rigtig fantastisk weekend
    Charlotte

    SvarSlett
  4. Fine gamle dører i nydelig farge! Ikke helt lett å samkjøre em mannlig og en kvinnlig hjerne.Men det ser ut til å ha gått greit hos dere etterhvert!
    Ha en flott helg og kos deg med det du har tenkt!
    Anne-Mari

    SvarSlett
  5. Liebe Tove,
    nicht mehr lange und ich werde mir auch eine Strickjacke überziehen und die Kerzen anzünden und eine Tasse Tee nach der Gartenarbeit genehmigen.
    Deine wunderbaren Bilder stimmen schon auf den bevorstehenden Herbst ein.
    Liebe Grüße,
    Manuela

    SvarSlett
  6. Åhhh så nydelige :) Det var nok en flott tur ja. Nydelig farge har de også.

    Kos deg

    Ha det så fint

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  7. Hehe,må innrømme jeg kjenner igjen det der med blikkene og kommentarene fra mannen;)
    Men,men,hjelper jo ikke så mye med hverken blikk eller misbillige kommentarer når fruen har sett seg ut noe;)

    Flotte dører,har og et knippe av dem,men har ikke fått brukt dem på en så fornuftig måte som deg...Nydelig høstpyntet!

    Ha en fin dag:)
    Klem Caroline

    SvarSlett
  8. Oj, døren falt jo jeg heeelt for, og alle de andre detaljene også! Jeg kjenner meg godt igjen, når jeg vil ha nye skatter inn i heimen! Men, gjenbruk betyr jo at andre også kan ha glede av det man selv får til overs, og da er jo finn.no et fint sted å resirkulerer! God helg til deg! :-)

    SvarSlett
  9. Utroligt dejlige billeder kære Tove. Dine døre er så fine, og den smukke krans gør godt for øjet. Hvor er det sjovt med de mænd 😉 Pludselig har de bare accepteret at det er sådan vi er, og så blir vi helt nervøse over det haha 😝
    Håber I fik en dejlig weekend tur 💕

    Knus Lone

    SvarSlett
  10. Helt underbara bilder du bjuder på...love!
    Kram från Titti

    SvarSlett
  11. So beautiful photos and I adore the soft blue colours!

    Have a lovely October and greetings from The Almond Valley!

    SvarSlett
  12. So delighted to be here! A wonderful collection of autumn beauties!
    Olympia

    SvarSlett
  13. Herlig! Nydelige dører, og den stigen var heller ikke å forakte! Gi meg noe lyseblått, så blir alt tipp topp - det er mitt slagord! :-)) Ønsker deg en fin høstuke! :-)

    SvarSlett
  14. I hope this finds you and yours doing well. May we display your header on our new site directory? As it is now, the site title (linked back to its home page) is listed, and we think displaying the header will attract more attention. In any event, we hope you will come by and see what is going on at SiteHoundSniffs.com.

    SvarSlett
  15. Kjenner meg så igjen, hihi. Men så koselige bilder du har tatt! Mange skjønne skatter. Og sofaen under her er jo bare helt til å dåne av! Ha en flott helg med alle dine prosjekter :-)

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.