torsdag 1. september 2016

Ny rekord...



...hildrande du og nesten huttemegtu!
Det er sååå mange plommer på trærne uti hagen,spesielt det ene!
Vurderte å annonsere gratis selvplukk på Facebook for den som ville ha,men synonymt med plommer er dessverre også ofte vind! 
Og både vind og regn har vi hatt massevis av de siste dagene så jeg regner med størsteparten av plommene har dundret i bakken.
Men jeg har allerede sikret meg noen kilo ,foreløbig bare puttet rett i fryseren i påvente av både gode idéer og den berømte ånden som kommer og går...og ok fingre er også en fordel ;)



I fjor prøvde jeg å lage plommekake for første gang og den var faktisk veldig god,så Martine har beordret meg å lage og stappe i fryser´n! Selv prlvde hun samme oppskriften og laget muffins,kjekt å ha med i matboksen på skolen av og til :)


Kanskje skal jeg prøve å lage sylte? Eller noe annet spennende? Merker jeg må "step it up" og være skikkelig husmor her,og ta meg en stund på google for å finne nye spennende oppskrifter!
Vin og Likør og sånt drikker jeg ikke,ikke fordi jeg på noen som helst måte er avholdsmenneske men liker det bare ikke...


...jeg har god plass i oppskriftsboken til annet godt av plommer :)





Og når jeg var i plommefarten i går så gjorde jeg noe jeg sa jeg aldri mer skulle gjøre!Haha...flirer godt av meg selv,er vel ikke så sjokkert akkurat: sa til meg selv sist gang jeg snudde spisebordet at nei,det er sånn det MÅ stå...skal aldri mer sette det på langs.Men hva skjedde? Joda...på langs ble det og det var igrunnen godt med litt forandring.Tok også opp på kjøkkenet et lite hagesett i mint,- satte bordet borti kroken og et par stoler ved bordet.
Kanskje vel sommerlig nå når vi begynner på September men jeg tviholder på pastellene på kjøkkenet pittelitt til :)



Hvem vet...det kan jo hende vi får noe som ligner på sommerdager enda!Nok regn nå ihvertfall...jeg har en del frø som skal sankes og det går til dunders i dette været...ik! 
Og så gjenstår det å se om jeg finner enda mer plommer å høste inn...uansett tar jeg gjerne i mot gode oppskrifter om du har :)

Når det gjelder underverket jeg skulle skrive om er det ikke glemt, det er i kjømda som vi sier! Og skal sant sies trenger jeg et underverk til...følg med,følg med!!!!

God September!

4 kommentarer:

  1. ÅÅÅÅÅ så heldig du er
    deilig med plommer fra egen hage.
    Å så har du jo det perfekte kjøkkenet
    til å stå å bake i<3
    ønsker deg ei fin helg
    Tove vennen:)
    klem Eli:)

    SvarSlett
  2. Åhh ditt fina kök! Där skulle jag gärna stå och koka plommonmarmelad...
    Alltid lika kul att kika in till dig!
    Kram från Titti

    SvarSlett
  3. Hvor ser det bare fint ud at du har vendt bordet. Der er så smukt i dit køkken, og blommerne ser så lækre ud. Jeg laver indimellem en blommesauce til feks stegt andebryst. En lidt anderledes men lækker måde at anvende blommerne på.

    Ønsker dig en herlig weekend <3
    Mange knus Lone

    SvarSlett
  4. Så utrolig koselig kjøkken du har! Masse plommer er det rundt om i år. plommer er jo så godt.Håper vi får flere enn de 21 som er på treet vårt i år!
    Vh.Anne-Mari

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.