fredag 2. september 2016

Enten , eller....


...i leeeengre tider har denne kjeringa surfet på nettet og søkt etter den helt perfekte sofa. En perfekt sofa innebærer riktig utseende og ikke minst riktig pris.
På Blocket har jeg det siste året sett mange men det er ikke bare,bare å dra til Sverige for å kjøpe sofa heller...da blir prisen plutselig en ganske så annen og bil må man også ha!
Så jeg har hatt en agent på Finn som har sendt meg mailer når det dukket opp sofaen av den art jeg ønsket.
Mange kandidater,men ingen helt perfekte.Noen hadde feil rygg,noen hadde feil fasong,feil føtter,feil pris,uten knapper,for langt unna...rett og slett bare elendighet.
Men vips her om dagen var den der! 
Med akkurat de rette formene,til og med fargen så ut til å være ganske så perfekt!Kun 500 kroner,det var bare å hive seg rundt og spørre om selger kunne holde den av til jeg fikk fikset frakt?
Og det kunne hun,det kaller jeg dobbelt flaks.Men flaksen endte ikke der.For jeg la ut bringeoppdaget på Nimber og på diverse Facebookgrupper.Og så hadde jeg et lite ess i ermet,nemlig en som hadde hentet ting på Østlandet for meg tidligere...skulle han nedover snart mon tro?? Uken etter var svaret jeg fikk!
Og da var det rett og slett meant to be - endelig skulle sofaen jeg hadde lett etter til vinterhagen i sikkert to år komme!


Og for å si det sånn...det er ikke denne sofaen!!!!


Det hadde ikke før ordnet seg med frakt og alt sånt før jeg fikk øye på en "annonse" for en privat Loppis hos en vennine en god halvtimes kjøretur unna. Jeg visste fra før at denne dama har god smak,hun har solgt meg andre ting som for eksempel den skjønne kaffikvernen jeg har på kjøkkenet og den tøffe blå trestigen.Sikkert mer også men det husker jeg ikke i farten. Men hun inviterte meg ihvertfall til Loppis og selv om både trangen,lysten og abstinensene var store (eh,enorme) så hadde jeg ikke bil akkurat denne dagen. Det var med smertefullt hjerte jeg studerte bildene av tingene hun la ut...men spesielt et par ting fanget min oppmerksomhet. En av tingene var denne saken her!Jeg sa at jeg var interessert om den tilfeldigvis skulle stå igjen - og folk er ikke riktig kloke for sofaen var det ingen som kjøpte!!! Hun var litt overrasket hun også,men det var jo flaks for meg da for med svenske priser gikk det fint an å slå til på en sofa til! Kunne nesten kjøpt mange hihi!!! Men nå har jeg ihvertfall et luksusproblem her og det er hvor i all verden jeg skal plassere den.Ikke akkurat fordi den er så plasskrevende for det er den ikke - det er en nett sofa sånn sett...men fargen er litt vel gul og bryter med alt annet! Tanken om å strippe den har jo streifet meg men skal ikke forhaste meg med noe som helst. Den er forresten imponerende fin i trekket med tanke på alderen (den mørke flekken på setet er merker etter en våt hund som visst måtte oppi å teste sittekomforten..men de skal ikke oppi her flere ganger for da blir den fort stygg)! Jeg fikk nemlig historien til sofaen med på kjøpet ( i rette "American Pickers" stil ) og den var ganske så festlig!!! Denne sofaen kommer nemlig fra den ærverdige Rønnebergvillaen i Ålesund - som dessverre ble revet ned sammen med blant annet det berømte fuglefjellet da sentrum skulle "berikes" med parkering og shoppingsenter! Kokka i huset fikk denne med herskapet sitt da hun giftet seg!Var ikke det festlig så vet ikke jeg...gøy å eie noe som var i det huset...jeg var ikke store trulten da dette skjedde men jeg husker faktisk både det flotte huset og fuglefjell med et hav av gneldrende måker og dertil fugleskit,men med sin sjarm skal et sies!


Og sjarm det har denne sofaen også,men denne blir ihvertfall tatt vare på! Den andre sofaen står uti varebilen...nå skal jeg få med meg Gubben i prosjekt vinterhage...den må gjøres litt mer med før kulden kommer for gjett om det er mange planter som skal overvintre der. Og en viss sofa skal ikke overvintre i varebilen så her er det bare å henge i!!! Dersom han overlever sjokket da.To sofaer liksom!


De gærne har det godt ;)
                  

7 kommentarer:

  1. Så heldig du er , som kom over to sofaer nesten samtidig! Veldig fornøyd blir man over endelig å ha funnet det man har sett etter lenge.Gleder meg til å se mer fra vinterhagen og den sofaen som skal stå der.Håper gubben har overlevd sjokket!!
    Ha en fin fredagskveld!
    Vh.Anne-Mari

    SvarSlett
  2. WOW Tove :)
    den var lekker
    og så gøy med to da.
    alltid artig med en historie bak gamle møbler<3
    heier på dere med vinterhagen:)
    klem Eli:)

    SvarSlett
  3. Sofaen er helt nydelig, Tove. Sånn flaks da.
    Klem

    SvarSlett
  4. Underbar soffa! Sååå snygg och stilren...så ska det se ut!
    Kram från Titti

    SvarSlett
  5. Har du hørt slikt flaks :)))))wooow
    Gratulerer Tove, så fortjent virkelig verdt å lete sååå lenge ;)

    Lekkert smekkert!

    Gode lykke klemmer til deg ♥

    SvarSlett
  6. Çok teşekkür ederim yazı için ayrıca sitemide ziyaret etmeyi unutmayın
    http://islamguzelahlaktir.blogspot.com/

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.