onsdag 10. juni 2015

Tio tusan røda rosor...


...å nei da - ikke her til gards!!Nå er det slutt på alt som heter røda rosor,og jeg er stygt redd at etter gårsdagens herjinger i bedet ved inngangspartiet her så snur en viss Sigurd seg i graven og oj´er seg over "vandalismen" på Utsyn!(Husets tidligere eier)
Tenke seg til at denne kjerringa har kikket misfornøyd på de flotte røde klatrerosene hver gang hun har sett dem,i sånn cirka 13 år faktisk!Da var det på høy tid å gjøre noe med den saken,
selv om det var litt ubarmhjertig å klippe vekk og grave opp tre stk fine eksemplar!For det jo jo ikke noe som helst galt med røde roser,
annet enn at rare meg ikke vil ha dem her!


Her skal det nemlig gå i rosa og blått/lilla!
Og jeg har jammen kommet meg et stykke på vei - det er så kjekt å se det popper opp litt rundtomkring og det er en utvikling - om enn jeg kunne tenkt meg den gikk enda fortere.Men men,vi får ha fokus!



I går skjedde det ihvertfall det eneste jeg har visst skal skje med hagen siden jeg flyttet inn - de røde rosene er borte vekk!Og skal erstattes...så snart det slutter å regne.Et par eksemplar av Maidens Blush står og venter på å få komme i jorden må vite, i tillegg til en vakker blå-lilla Klematis.Der er en Klematis fra før av også.
Så da er det bare resten som mangler...


...inngangspartiet må nemlig prioriteres for det er nesten det aller viktigste - det er husets velkommen og farvel :)
Og ethvert velkommen og farvel skal by på varme og gode følelser,ikke sant?Så her vil jeg ha det fint :)


Så nå er jeg rett og slett helt overveldet over alt som skal gjøres ute i hagen og rundt huset (mildt sagt!)har tusen prosjekt på gang,og med diverse begrensinger som hud,kropp og nå for tiden en fot så blir det litt kræsj mellom lyster og arbeidsinnsats!
Jeg behøver slett ikke ha en fiks ferdig hage,men hadde jeg i det aller minste fått vekk diverse partier med jungel så skulle jeg vært salig!Fordelene med jungelen er selvfølgelig at jeg har masse kaninmat,men jeg kjenner at den fordelen kunne jeg klart meg uten!


Så det er bare å bite tennene sammen og ta centimeter for centimeter.....løvetann og skvalderkål pø om pø !
Det var det fokuset igjen da ;)



Nå er jeg spent på hvordan Maidens Blush rosene utarter seg - det er en gammel prestegårdsrose som kan dateres mange hundre år tilbake i tid faktisk,og skal være både nøysom og sterk.
Med andre ord gode forutsetninger på papiret...
hvordan det blir i virkeligheten gjenstår å se...det var ikke langt ned å grave i bedene så da spørs det? Roser skal vel helst ha 60 cm dybde!Men siden de røde rosene har trivdes så forbasket godt så kan det jo hende det er håp..

...et rosa håp?

Forresten tror jeg at jeg må ha meg en slik benk også,tji-hi;)


Pictures pinterest

4 kommentarer:

  1. Roser å man ha, jeg blir bare mer og mer glad i roser :-) Jeg er enig med deg, rosa er de fineste! Røde roser er litt for "krevende" for øyet ;-) Men kan jo være fint på rette stedet da. Masse lykke til med prosjektene dine :-)

    SvarSlett
  2. roser roser masse vis av roser
    ja det vill vi ha:)
    rosa og hvite er di kakkreste
    jeg er sikker på hagen din blir super flott
    og den er jo så koselig nå også
    kos deg
    klem Eli:)

    SvarSlett
  3. Roses everywhere! :)
    Lovely pictures :)

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.