mandag 20. april 2015

Stjerner ble det...


...i både blikket og trestjerners gulvamling på gulvet.Vel,ferdig er det jo langt i fra da male-prosjektet jeg så frem til i forrige innlegg,men jeg er i gang ihvertfall så da er det håp!Har nemlig endelig begynt å male gulvet på hovedstuen vår,- der har gulvet vært mørk laminat og jeg hold på å få klaus av hele gulvet merket jeg,pluss at det stod så lite i stil med resten av denne etasjen som det bare går an!Så har jeg gått og ventet på litt mildere vær slik at jeg slapp å fyre som en gal,for da står dørene mellom stuene åpne og for å male gulv måtte jeg opprette en lukket avdeling,avskjermet for diverse dyr i omløp!Men fryse ville vi jo ikke for det om!
På Fredag begynte temperaturen å gå oppover og det var håp - jeg begynte på spetakkelet!Det er et forferdelig pirke-arbeid men av en eller annen grunn synes jeg det er kjempegøy å styre på med!
Men det er klart,når man bare kan ta litt etter litt så blir tilstanden fort "noe" kaotisk,- det er nok ingen underdrivelse å si at denne helgen har vært den mest kaotiske på leeeeeenge!
Med en stk hundefrøken midt i verste løpetiden fikk vi liksom prikken over i´en også da,blæ!!!!



Men nå har ting begynt å roe seg på den fronten.
Været i helgen ble fantastisk,og både to og firbeinte kunne gå ut og inn og kose seg.Til og med sommerblomstene som står på vent sån omtrent overalt fikk komme ut og lufte seg :)
Ja til og med jeg...godt kamuflert og påkledd,og på topplokket en veeeldig kul caps som er Linus sin.Litt for kul for ei kjerring som meg skal sant sies,og jeg følte meg som ei lita skrulle da jeg tok ungene med på en liten utflukt!Men stoltheten får man svelge,og heller fokusere på det viktigste nemlig å få kvalitetstid med mine fineste!Takk forresten til alle fine kommentarer på mitt forrige innlegg og all omtanke,- det kan rapporteres om betraktelig bedring utseende-messig men svir og klør veldig i lyset enda.Så mysteriet er ikke oppklart enda,men akutt hjelp fikk jeg heldigvis :)


Da det i grunn og bunn virket som om det ikke kunne bli mer kaotisk i heimen og man mest hadde lyst å rømme fra alt,skjedde det selvfølgelig nok en kaotisk "overraskelse"!
Det banket på døren!!!!Jeg gikk ned trappen og skimtet et velkjent bakhode - der stod forsyne meg ho Trude-mor! Trude min kjære barndomsvennine,som var hjemme i Langevågen på besøk i full fart og til og med rakk innom meg helt sånn plutselig.Der kom jeg i malingsoutfit...med andre ord svært lite lekker,alt håret stramt bakover for grunnet utslett og kløe tåler jeg ikke et hårstrå nedi ansiktet,usminket...og lite presentabel akkurat den dagen i året hun hadde tatt turen fra Stord!Men det var bare koslig likevel,stakkaren ble advart før hun kom inn om tilstanden og vi fant til og med en ledig stol til henne,hihihi!Og se på den flotte julerosen jeg fikk!
Heldige meg,snille Trudelutt!
Kjempe,kjempekoslig med besøk tross omstendighetene,håper hun ikke ble vettskremt for all eve og framtid ;)


Merkelig nok fikk ble det gjort en del ting her i helgen,selv om det føltes som om jeg stod med rompa i lufta og nesen nedi malingsspannen hele helgen.Pallekarmene mine med krydder-urter fikk nye tilskudd,blant annet fikk jeg avleggere av Løpestikke med en kjekke dame og det gleder jeg meg til å prøve :)
Gubben og jeg fant ut at nå var været såpass at bassenget også kunne få seg et etterlengtet malingsstrøk,og kjerringa fikk trumfet gjennom viljen sin,faktisk så lett som aldri før! (La oss håpe det blir en vane hihi)!Gubben var helt enig at vi skulle gå for en lys-grå farge,det var tidligere  rødorange i fargen (Redwood) men det var vi jammen bra lei!Jeg introduserer et nytt uttrykk:Spy-lei!

Her ser dere det første strøket,jeg synes det lover bra jeg :)
Den fine,men stakkars rosa hageslangen bare ligger på en stol enda,i påvente på å få seg oppheng,men må først finne ut hvor den skal henge!Litt kaos ute også med andre ord ;)



Men siden det er betraktelig mindre kaos ute enn inne så begynner jeg blogge-uka med noen hage-glimt fra helgen,og håper heller på å avslutte den med glimt fra nymalt stuegulv :)
Med andre ord er det bare å lette på stompen,selv om jeg egentlig føler meg mer som den utslitte fysakken på bildet under...stakkars Raff er helt kaputt etter kurtisering etter alle kunstens regler døgnet rundt i noen dager nå!Uten respons til og med...

...livet er hardt!



1 kommentar:

  1. Godmorgon
    Såg ditt förra inlägg, du har väl inte tagit
    hål i öronen eller något sånt. När jag gjorde det
    fick jag nickel allergi och såna röda utslag som du
    har. Hoppas det försvinner, jättejobbigt med klådan.
    Och så söt katt du har.
    Kramar/AM

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.