søndag 26. april 2015

Endelig...



...ble kjerringa sånn noenlunde ferdig med maling av stue-gulvet sitt!Å joda...kjerringa tenker endelig inni seg hun også,men det var noen firbeinte familiemedlemmer som syntes det var enda mer endelig ferdig!Tenk å ha blitt utesperret fra hovedstuen i opptil flere dager - skrekk og gru for en dyre-mishandling!


Så da jeg skulle knipse noen bilder av resultatet ble stuen innvadert av dyr i forskjellige format!
Noe bildene under bærer sterkt preg av ;)

Men som sagt...nå er gulvet malt.Flyttet litt om på ting og tang,og litt småtteri gjenstår malings-messig og ikke fullt så smått gjenstår på andre plan: nye sofa,omtrekking av den andre,nye vindu,oppussing av peis,nye taklister,forandre litt på taket i utbygget,ny veranda-dør,sprosser på vinduene,gardiner.
Man kan få fnatt av mindre,hihi.
Og man kan være fornøyd med det som er gjort - jeg velger sistnevnte siden det er mye gøyere!


For en forskjell det ble - alt er så mye lysere og henger mer i hop med resten av etasjen...og jeg har fått satt frem litt ting og tang og rusk og rask vil vel enkelte si...i salig Tove-blanding :)


Tok vekk stuebordet vi hadde siden jeg syntes det var for stort og slett ikke passet inn lenger,og opp kom kabeltrommelen enn så lenge
- en midlertidig,men tøff løsning.Pusekattene tester kvaliteten ;)


Jeg er såååå glad i denne sofaen/daybed´en min.Dessverre har den blitt herpet opp igjennom årene,så det er forlengst på høy tid med en oppgradering av den.Men med litt tepper og puter så kan magiske ting skje,og jeg ble fornøyd med å ta den i bruk igjen :)


Litt turkise fargeklatter rundtom kom vel ikke som en bombe 
- I love it !Og blir jeg noen gang lei (hæ???) så kan jeg jo bare bytte ut det turkise mot en annen fin farge !


Siden det nesten omtrent har vært vinter her i helgen og våren fjern,har jeg heller laget litt vår i stuen og hengt opp noen sommerfugler som skaper steming :)



Gammelt,nytt,dingel-dangel og krystaller på tv-skapet!


Denne lene-stolen skal få seg et eller annet slip-cover så blir det enda bedre!Jeg må innrømme at jeg som er allergisk mot s mange rariteter føler jeg får allergianfall av den fargen den er nå!


Denne karen er bra som han er ;)


Og her kom ei viss frøken snikende også,ikke så ofte avbildet men dette er Ronja!



 Litt detaljer fra peishyllen...er så glad for at jeg nå har fått en a-ha opplevelse når det gjelder peisen på denne stuen...vi har ellet og mellet frem og tilbake om vi skal ha ny eller ei,og skal vi ha ny har vi ikke samme smak her i huset...så vi skal sannsynligvis sette en vifte inn i pipen som trekker opp røyk etc siden vi ikke egentlig har kunnet bruke denne skikkelig.Så skal jeg få murt på litt forandringer so jeg tror blir veldig stilig...ihvertfall er det stilig i hodet mitt men det behøver jo ikke nødvendigvis bli bra?
Må granske på saken!



Stuen vår er lang og smal,med en liten del som er bredere men som ikke viser på bildene mine her.Er ikke helt fornøyd i den kroken enda,og en plass måtte jeg jo sette den forhatte Stress-lessen til Gubben hihi!Ikke mye pen å se på,men for han med dårlig rygg vidunderlig å sitte i og det er jo viktig.
Av og til inngår jeg faktisk kompromiss!


Her er fra den ene enden..lenger inne ligger den andre stuen vår.
Når jeg får malt dørstokken skal jeg få tatt noen litt bedre oversiktsbilde :)




Vinduskarmene har jeg også prøvd å unngå å ta bilder av...her står nemlig krukker og kar med frø og stiklinger tett i tett...ikke noe pent å se på enda,men smeis så kjekt det skal bli å få plante ut!



Som dere skjønner...jeg lever opp til bloggnavnet mitt...

..Toves Sammensurium ;)


Blanding av alt mulig og slik liker jeg det egentlig!
Spesielt med lyse gulv,da ble alt enda mer likandes!
Om noen lurer...praktiske opplysninger er som følger:
Jeg har malt laminat og brukt Tre-stjerners gulvmaling.
Ikke noe holdbart i det hele tatt...det lages lett striper og malingen blir utvasket også siden jeg vasker litt mye!
Fargene er Hvit og Morgendis.SÅ et prosjekt som er ufornuftig på alle mulige måter men man kan sannelig ikke alltid være fornuftig!
Trivselen kommer først!Og nå kan jeg trives :)


11 kommentarer:

  1. Ja du Tove du Tove:)
    alltid lika spennende her inne hos deg
    jeg har et gang gul som burde
    fått seg et strøk og to med ny maling...
    men neid det tar vist si tid;)
    du har så mye herli å vise
    kos deg
    klem eLI:)

    SvarSlett
  2. Guri malla så fin ei stue! Gulvet ble jo bare superfint! Jeg skjønner at du er glad i den daybed'n, og det gjorde bare rommet mer koselig og personlig med tepper og diverse :) Jeg synes absolutt ikke dette ser ut som et sammensurium, selv om det er en god blanding av ting. Alt står jo så perfekt sammen ;)

    Ha en god mandagsstart i morgen!
    Klem fra Line.

    SvarSlett
  3. Hi hi- det er herlig å være litt ufornuftig- bare følge hjertet. Gulvet er superfint- jeg vil også ha slik, men Finn er helt på bakbena og jeg tørr ikke begynne å male. Da er det ting jeg vil ha gjort som å bygge plattingen som ikke blir noe av - så er må det kompromisseres.
    Du har det så helhetlig og flott- et riktig drømme hjem. Meld deg på årets vakreste hjem i år- hadde vært så moro om du vant :)

    Ha en fin uke

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  4. Ja her sidder jeg tidlig nat og kan ikke sove, så tænkte jeg at besøge dig her på bloggen og kose mig lidt med det istedet. Og sikke et flot syn der mødte mig. Så fin en stue du har. Og sikke en job du har været igennem med at male gulvet. Resultatet er jo så flot som noget kan blive.Du har et dejligt hjem og din stue er helt fantastisk. Her må du trives godt.
    God ny uge til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlett
  5. Nå ble jeg draaaaaaatt inn i bloggeland Tove :))))) Woooooow, besvim, dån, utrolig, fantastisk..... at det går an :D Du må jo få tilbud i et interiør magasin snart :)

    Tror jeg vil innom med litt kommentarer i ny og ne, det er jo så kos :) Miss miss <3 Så er jeg liksom ikke heeeelt ute av miljøet her ;)

    God klem fra Bentemor

    SvarSlett
    Svar
    1. Åååå Bente så koslig med bloggebesøk!!! Kanskje det kan fristende nye innlegg på Loftkroken,det hadde vært koslig!!! Må le av kommentaren din.....ikke alt er like fint overalt må vite....viser vel som regel det man er fornøyd med ;) Har fått flere tilbud både fra utlandet ,-Usa,Nederland...Sulaposten Hihi......men har ikke veldig lyst til det ...ihvertfall enda.Må skje mange underverk her før den tid! Men herlig kommentar,blir emigrert både av in og de andre...Monicas også :)))). Dere er bra gulle -gode!!!!
      Toveklem :)

      Slett
    2. Ble mange skrive-leif'et her gitt....håper dere forstod sånn omtrentlig.....ipad'en er så humørsyk så det skjer mye rart i farta!;)

      Slett
    3. Du, slik er det her også, ikke alt som kan vises :D hehe
      Mette (fjellromantikk) var på et lite besøk her i fjor og jeg måtte fortelle henne at der kan du ikke gå inn for det er ikke "bloggbart" osv hihi Hun lo høyt av meg :D Bilder lyger

      Fin dag til deg!

      Klems

      Slett
  6. Beautiful, beautiful home!!♥

    Many greetings from Finland!

    SvarSlett
  7. oh my..... this is adorable. I was going to say hw much a adore your couch and then I saw your chair and all the other amazing things you have. So I am just amazed. All this beautiful patina in your home. What a beauty.

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.