mandag 2. mars 2015

Skal det være en drink...


...så får du det ikke her!Her har esken beregnet på flasker og glass fått ny oppgave i livet,nemlig  å huse søte små stemorsblomster!


Stemorsblomstene har i grunnen stått inne,siden det er litt tidlig å sette dem ute enda,men i går da måtte de få lufte seg!For et vær,absolutt vårlig - og nesten sommerlig!Martine lurte på om hun fikk gå med t-shirt!!!(Men den fæle mamma´n sa selvfølgelig nei)


Men jeg skjønner lystene til den unge frøkenen - skal love at det kom sommerlige lyster hos meg også! Fikk lyst å grave nedi jorden og plante og styre og stelle...emn til alt "hell" hadde jeg ikke tid til sånt tull siden vi skulle feire pappa!Men jeg måtte snike meg ut og ta noen bilder,og bra var det - for nå kan jeg nyte dem i dag når det skikkelig piss-regner ute!


Raffus Gaddaffus (= Raphael /=Raff /=Raffen /=kjært barn har mange navn) måtte selvsagt sjekke ut hva som ble "servert" og snek seg med på et bilde!Et skikkelig matvrak den karen der,sikkert nok fordi han ikke fikk mat der han bodde tidligere,men et sted går visst grensen for denne karen også for Stemorsblomster ville han ikke ha ;)
Det hadde jo vært krise - den fysakken stjeler nok som det er!


Slike dager som i går lever man lenge på altså,men sannelig får man lyst på mer av "godsakene"!Det er visst ganske mange av oss som omtrent sitter på kanten av stolen og tripper og er klar til våren!


Men,som den dugandes kjerringa jeg er (kremt,kremt) har jeg ordnet meg vår inne også!Kontoret som en gang var kontor har fått ny oppgave i livet,og der er det knapt nok fremkommelig siden ei viss kjerring har potter med stiklinger og frø ganske så overalt!
Og i går kunne jeg faktisk se de første Cosmos spirene - bare plantet for få dager siden men så ivrige etter å få vise seg frem!
I tillegg venter et helt arsenal av frø som jeg enten har bestilt på nettet eller høstet selv på å bli sådd...har f.x bestilt meg mange spennende valmuer men jeg leste at de egentlig faktisk kunne såes ute nå - men jeg må bare finne ut hvor de skal være først.Det er jo en selvsådd plante så det er ganske logisk at frøene ligger på jorden over vinteren for så å sette rot når det blir varmere.
Så om det regner og kroppen er skral etter en travel helg så skal ihvertfall hodet få noe å jobbe med - planlegging av hagen og vårforberedelser.For sånn helt plutselig...

...er våren her :)



4 kommentarer:

  1. Jeg føler jeg blir litt stressa når vi har null planter ute og null platting/terrasse. Vi skal sende avgårde en tegning til kommunen over hvordan vi vil ha den- vi vil ha gelender pga av Leo, og da må vi sende en beskrivelse.
    Blir ingen bygging av den før i slutten av april- åh...som jeg lengter til den er ferdig. Får sette noen frø så lenge :)
    Blir jo bare så inspirert etter å ha vært på besøk hos deg. Nydelige bilder som vanlig :) og det var den gode moren som sa nei til datteren sin :)

    Ønsker deg en nydelig uke

    Klemmer Monica

    SvarSlett
  2. Vet icke om min kommentar blev sänd till dig, går segt att få iväg den, kram

    SvarSlett
  3. Nu ser ja gatt det fungerar, skrev att jag är tillbaka i bloggvärlden efter min paus. Längtade tillbaka. Härliga bilder hos dig som vanligt och visst är det underbart att mars nu är här, ha en fin dag, kram VIOLA

    SvarSlett
  4. Så herlig! har selv kjøpt noen stemorsblomster som skal litt ut og inn nå, de er bare så nydelige!
    Og nå skal jeg så cosmosfrø, jeg sår i en isoporkasse,(ikke pent), trer over en klar plastsekk, plantene blir superkraftige og fine, trenger ikke herding! Jeg gleeeder meg!!!
    Nå er vi lovet fint vær i mange dager.....
    Ha en fin dag!
    Klem fra Signe.

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.