torsdag 26. februar 2015

Fantastiske detaljer...



..javisst er denne leiligheten stilig og gjennomført i møblementet,men det er detaljene som var her fra før dagens beboere bosatte seg her,som fanget mitt blikk og hjerte!
Legger vi merke til vinduet eller legger vi merke til vinduet????

Dånelekkert!

Listverk,stukkatur,rosetter og selvfølgelig en kakkelovn med nydelige detaljer!
Kunne klart meg lenge på bare det i en leilighet jeg ;)
(Litt mat måtte jeg vel også hatt)




Og her jeg sitter og hutrer før temperaturen stiger nå når jeg har fyrt så er det ikke fritt for kakkelovndrømmene røsker skikkelig inni systemet her!
Kaaaanskje neste vinter har vi en på plass?
Den må i så fall veldig ekstremt gjerne se slik ut!


Ihvertfall toppen, som bokstavelig talt er kronen på verket!


Fantastiske dører og vindu er heller ikke feil!
Og jeg synes det er helt perfekt å ikke ha vinduer som skjuler vinduene,dog hadde dette vært mitt soverom hadde jeg nok blitt kokkelimonke for jeg må ha det mørkt om nattenMen det kan jo hende det er en tilvenningssak,hva gjør man ikke ?





Til og med klærne som henger i garderoben matcher interiøret,eller omvendt.Her var det ikke mange fargeklatter!Stilig ja,men jeg lurer litt på om jeg ikke hadde blitt lei av det i lengden?




Kjempesjarmerende kjøkken,liker godt gardinløsningen på de gammeldagse,høye vinduene!Noe som minner meg på at i dag må det bli dagen,da et leeeenge påtenkt prosjekt har surret i hodet,- ta ned julegardinene fra kjøkkenet!På høy tid, ikke sant?
Nå er de ikke hverken fulle av nisser eller engler eller typisk julete,men det er jo bare så godt å skifte.Egentlig vil jeg sy meg nye gardiner,men det må skje når lysten er der,og enda viktigere - det perfekte stoffet!Og det har jeg ikke funnet helt enda,men lurer litt på å bruke noen Green Gate duker og sånt.Får se hva jeg finner!
Men enda viktigere,komme seg ut i garasjen og hente mer ved og fyre i vei for i dag blåser det rett igjennom huset og mer vind skal det visst bli!Det var den kakkelovnen da ;)



5 kommentarer:

  1. It's beautiful! :)
    All in white - I love it :)

    SvarSlett
  2. Det er nydelig men ja, kanskje litt lite farger. Tomatene var røde da :) hi hi... er jo ganske lett å kun forholde seg til sort og hvitt. Men til og med i klærne- den er ganske drøy. Nydelige gulv og vinduer og ja kakkelovnen og stukkaturene, rosettene- åhhhh helt nydelig.

    God helg klemmer Monica

    SvarSlett
  3. Tove, dette var lekkert, men jeg tror du hadde blitt kokkelimonke etter en uke. Her er jo ikke en gang favorittfargen din..... Men så er det jo sånn at om du skulle ha bodd her så er jo alle de fine detaljene der og da hadde jo bare du puttet inn fargene og møblene dine og det hadde blitt perfekt! :o) God lørdagskveld til deg! Klem fra Nina

    SvarSlett
  4. Tove, dette var lekkert, men jeg tror du hadde blitt kokkelimonke etter en uke. Her er jo ikke en gang favorittfargen din..... Men så er det jo sånn at om du skulle ha bodd her så er jo alle de fine detaljene der og da hadde jo bare du puttet inn fargene og møblene dine og det hadde blitt perfekt! :o) God lørdagskveld til deg! Klem fra Nina

    SvarSlett
  5. wow that is stunning.
    Hope you had a good weekend.
    klem
    Stína

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.