søndag 25. januar 2015

En vakker Søndags morgen...




...om mulig pittelitt mer vakker enn den egentlig var bare fordi jeg stod på kjøkkenet og vasket noen panner og tilfeldigvis kastet blikket inn på det vi kaller "lille-stuen" og konstaterte at det var deilig med forandring!I går fikk jeg nemlig den berømte "trangen" - et helt presserende akutt behov for å ommøblere litt!
I første omgang var det dette rommet som fikk "lide" og siden det var begrenset hva jeg kunne finne på så snudde jeg bordet andre veien!Og selv om jeg egentlig synes det passer bedre når det står på langs så kjente jeg at dette kunne jeg leve med en stund likevel!


Pisty hadde plassert seg strategisk i døråpningen,bare for å passe på om han gikk glipp av noe snadder mat-messig,jeg skulle jo til å lage frokost også og det var da jeg som sagt kastet blikket inn ht at jeg tenkte at vi faktisk kanskje skulle bruke spisebordet til spising også for en gangs skyld?Som regel sitter vi ved kjøkkenbordet som er like stort,men nå var visst dagen for forandring i rutinene kommet!

Skal si kjerringa ble energisk!!!!


Bordet ble dekket i vårlige pasteller og med deilig frokost!


Blomster på bordet til og med - skal si madamen slo på stortrommen!




Linus var strålende fornøyd,og ga tommelen opp for de fjonge forandringene!Det var full enighet at dette måtte vi gjøre hver Søndag,og at det skulle være hver sin gang å dekke og servere frokost!(Jaja,det gjenstår nå å se tenkte jeg for meg selv)




Pisty var stadig like påpasselig,skulle tro fysakken ikke fikk mat,- han snek seg inn mellom stolene med den lange snuten for å sjekke mulighetene for noe annet enn det kjeeeedelig tørrfôret!
(Merkelig nok hadde matmoren stekt litt for mye egg og bacon i dag også,slår visst aldri feil det der - kan det være at hun gjør det med hensikt ???)




Enkelte ting måtte bare stå der de har stått,siden jeg bare elsker det akkurat sånn:


Moraklokken,rokokko-stolen og gelenderet mitt!


Men inne i hyllene har jeg begynt å flytte litt om på ting,inn har den fine esken og sifonflaskene kommet,så får vi se hva mer som skjer etterhvert.Kan ikke få gjort alt på en dag ;)





Noen glimt fra den "nye" stuen :)


Som du sikkert synes du har sett utallige bilder av før, (og det har du jo om du har vært her før) , men jeg koste meg slik nå når det ble litt nytt på en måte, og det i tillegg var lys å ta bilder i.Så da ble det noe knips på kameraet ;)



Hva var livet uten ommøblering?





9 kommentarer:

  1. It's beautiful and lovely and I don't know what else! :)
    Just great :)

    SvarSlett
  2. så koselig!! min kjære syntes vi burde gjøre litt mer ut av søndagsfrokosten her når han så bildene dine :)

    SvarSlett
  3. Forandring fryder. Det ser så flott ut hos deg Tove.
    Digger fargen på Tulipanene og sammen med Rosene var det helskjønt.
    Skulle gjerne spist frokost hos dere altså. Ser så trivelig ut.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  4. å kjære vene
    så lekkert
    du vet å lage stemning du
    ønsker deg en fin ny uke Tove vennen
    klemmer i fleng fra Eli:)

    SvarSlett
  5. ❤❤❤GU kor fiiiiiiint!!!!!

    Allerede dånt 2 ganger;)))
    Flinke gode skjønne Tovemor!
    ❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

    SvarSlett
  6. THIS has to be my absolute favorite post of your home, Tove. The gray and white floors, the ever so Scandinavian clock, the chairs, the hound, the children, all so BEAUTIFUL! I just love this! Anita

    SvarSlett
  7. Hei !!!!!

    Hva et vakkert hjem! alle vakre, hvite, fantastisk!

    Jeg elsket det var hunden din! ah hva en vakker ting! her hjemme har fire pølser, de har lange snuter og ditt!

    Oh veldig vakker og med din hund! Jeg elsker hunder !!!

    kysse for deg!
    Pri

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.