mandag 24. november 2014

Råmaterialet er på plass...


...nå gjenstår bare resten!



 Lørdags morgen var det bitende kaldt og frost ute.Og nydelig fint!
Vi skulle avsted til Brattvågen og håndballkamp for Martine,så tiden var knapp men dogsa måtte jo få seg en liten tur først,og det var deilig for hun som leide dem også skal jeg love!Forfriskende å kjenne det bite i kinnene,og med frostrøyk ut av munnen!Og idèer som kom dalande...sånn når man minst ventet dem!Men det ble fort klinkende klart for meg at en slik dag,det måtte man benytte seg av!



 For det nærmer seg visst jul.Veeeeldig fort!Og jeg hadde enda ikke ordnet med årets julekort,så det begynte å haste!Men jeg hadde jo gått og ventet på akkurat en slik dag,kanskje aller helst snø,men frost funket helt fint det også og ungene ble beordret med på en liten tur nedi de flotte gyldne,nå nedfrosne markene som ligger rundt oss her i nabolaget!Med på turen ble den gamle huseierens gamle ski,et par skøyter og mailegnissen vi kaller Mr.24 :)
Det kunne vel bli bilder med både litt vinter og julestemning av?



Som helt vanlig er,så hørte ikke ungene på moren sin - som ba dem om å ta på jakker!Så de var jo forfrosne før seansen med fotografering hadde startet.Kalde unger er lik sure unger,er lik stress,er lik sur mamma!Kunne dette gå bra????Det hjalp ikke at vi bare hadde noen få minutter på oss akkurat....


Den eneste som tok livet med ro var Mr.24 ;)




 Jeg klarte heldigvis å lokke frem smilet,og forklarte at jo mer samarbeidsvillige de var jo fortere ble de ferdig og kunne få løpe opp igjen og få varmen i seg igjen!For en aldeles forferdelig mamma!



 Men alt i alt tatt i betraktning så endte jeg opp med et og annet bruktbart bilde,nå gjelder det å velge blant desse så skal du se det blir julekort dette året også.Til og med før jul - det kan man jo slett ikke skryte av at det alltid har skjedd *rødme-rødme* !!




I dag er det en helt akkurat passelig perfekt dag til slike gjøremål
- jeg er ganske så kaputt etter to lange dager med håndball og kjøring frem og tilbake Sunnmøre rundt,og i tillegg merket jeg i går at jeg hadde fått Krystallsyken igjen!Så i dag må det bli litt roligere tempo merker jeg!!!
Kan ikke sitte så lenge ved pc´n av gangen men jeg har jo heeeele dagen på meg!
Så da er det vel håp!


Men aller først skal jeg fyre opp i minst en ved-ovn,sånn her blir godt og varmt både til meg selv og til de resterende familiemedlemmene kommer hjem  - koslig å komme hjem og inn i et varmt og godt hus når det er kaldt og surt ute,høre det knitre i peisen og kjenne den deilige lukten det gir!Litt hverdagslykke!
Ha en fin mandag :)


11 kommentarer:

  1. The photos are so beautiful Tove, no wonder with such a charming kiddos ;)
    Hope you will have a wonderful week.
    hugs
    Stína

    SvarSlett
  2. Nydelige bilder! Om et par dager er det lovet litt frost her hos meg også. Litt lysere og triveligere til advent, hvis det varer.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  3. Her var det jammen mange fine bilder. Tror du fikk dette bra til jeg, til tross for frosne unger.
    Barfrost er noe helt eget. Tenker årets julekort vil imponere mottagerne jeg.
    Kos deg med fyr i ovnen og utvelgelse av bilder. Her er det fyr i ovnen og Ingefærnøtter til kaffen som står på planen nå. Har vært hos legen og fått ei ukes sykemelding pga virusinfeksjon i luftveiene. Bare å smøre seg med tålmodighet med andre ord.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  4. Å bildene ble kjempefine!!!!
    Så gammeldags å koselig med skøyter og ski!!!
    Herlig med rim og røde barnekinn!!!!
    Hos oss blir det pus som blir julekort motivet i år.
    Skal prøve å få tatt noen bilder i morgen!

    Ha en fin dag vennen min!

    Stor klem fra Anne-Marit

    SvarSlett
  5. Bildene ble nydelige, vakkert med barfrosten som bakgrunn :-) Og tusen takk for kommentaren inne hos meg, blir så glad vet du :-)

    SvarSlett
  6. awwww.....beautiful pictures of beautiful children :)

    hugs
    Kristín Vald

    SvarSlett
  7. so süße bilder!!! die kinder sind voller lebensfreude und wunderschön!!! ich mag auch den maileg wichtel!!! ich wünsche ihnen eine schöne woche und danke für ihren besuch!!! liebe grüße von angie

    SvarSlett
  8. Great pictures! You have got wonderful and very photogenic children . Hugs :)))

    SvarSlett
  9. Tove! Your children are so beautiful...you could literally make you OWN magazine with them! They are the perfect models and your photos of them are very beautiful. My how I love that famous doll...I've seen it on Pinterest and he goes so well with your style! HUGS MY FRIEND! ANita

    SvarSlett
  10. Altså - det her var jo nydelige bilder du =) Herlige roser i kinnene på ungene, og koselige omgivelser.
    Tenker det blir et bra julekort i år!

    Ønsker deg og dine en koselig adventstid.
    Klem fra Christine

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.