torsdag 13. november 2014

"Essa for tullprat...."



...ei usympatisk mor hadde null forståelse for ungene da de påstod at svenene i Lillevatnet i Spjelkavik bet hardt!
Det ble oj´et og au´et i det lange og det brede av de to små trolla våre når de matet dem,mens jeg syns det gikk så fint og bare plasserte brødbitene rett i nebbet på de vakre skapningene!


Jeg hadde lovt ungene å ta dem med på svena-mating en dag,siden jeg hadde fortalt dem om de vakre svanene jeg hadde sett på tur her en annen dag.Da var de snute mot nebb med hundene mine,ganske så lite redde av seg og faktisk så lurer jeg på om ikke vi var litt reddere - de både freste og var tøffe i trynet så jeg innbilte meg det var hakket før de angrep hundene og det skulle blitt litt av et liv!


Det var nok litt tryggere å komme nærmere inn på dem uten hundene,så i går tok vi oss tid ettersom jeg likevel hadde en avtale hos fysioterapeut der inne. Ungene var i hundre og syntes det stod til, - ja helt til de fant ut at fingrene var i fare da ;)


 Appetitten var på topp,selv om dette var sent på ettermiddagen og sikkert utallige før oss hadde matet fuglene i løpet av dagen !!
Ender i hopetall var minst like sultne og lite redde,så vi var rett og slett omsvermet av fjærkre og stas var det syntes alle sammen !


Og svanene er bare helt nydelige -
*miste-pusten-vakre*
fantastisk å få komme så nært innpå dem!


Anbefaler virkelig alle som bor i nærheten om å ta seg tid til en tur,både for å nyte fuglelivet og den skjønne turen det er å gå rundt Lille-Vannet,en idyll i nydelige omgivelser og sånn akkurat passelig lang for en liten forfriskende tur,for store og små !


 Men altså....svanene biter!Jeg måtte nok tørke av meg gliset og tøffe-trynet og bryte ut i et saftig au jeg også - det siste jafset til skjønnheten her inkluderete fingeren min også og jeg skal si det var styrke i nebbdyret!!!! Tror dere ungene lo eller ???

Koslig påfunn :)

3 kommentarer:

  1. THIS is what I call winter fun. To play with nature and be like a child. This is what I love. Happy PLAY, dearest Tove!

    SvarSlett
  2. Dearest Tove! I am relieved to hear that you did not have a bad storm or did not suffer any damage yourself! But it is fun to hear about your plans to make these wonderful salvaged pieces into a dream shabby shack! And I love your idea of one day opening up a shop. I wish you all the success to make this happen, and I know you can do it. Your eye for detail and beauty will attract many. And good for you to try to do something creative and fulfilling to help yourself along. I'm sorry to hear about the ailment you must endure; I am healthy but now feeling aches and pains from simply getting older, and those new sensations put a damper on what I want to do, physically, so I understand! BUT your artist soul is being renewed daily. BIG HUGS DEAR TOVE! Anita

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.