onsdag 3. september 2014

Tiden er knapp….


...men visst jeg er kjapp
så rekker jeg kanskje å skrive litt 
før feieren er her og sier titt titt?

Et brev i postkassen i går
ga meg nesten grått hår!
Han skulle komme i dagen derpå
hvilket betyr !

Loftet vårt ser ikke ut i det hele tatt
feieren kommer til å få fnatt!
Jeg må forte meg å bane vei
visst ikke snur han og sier nei!!!!













Jada,panikken kom krypende galopperende i går da feier-brevet ble lest,det er da ikke måte på hvor kort varsel man skal få - altfor dårlig i mine øyne, to dager i forkant burde det minst være.Og ikke står der klokkeslett,når kan jeg f.eks gå på tur?Det får bli en lapp på døren så får han heller komme tilbake igjen om han kommer akkurat når jeg er ute og lufter meg selv og dogsa!Men det er liksom det minste problem!Hovedproblemet er selve loftet hvor han skal utføre sitt ærend.For det at det har seg nemlig slik at jeg holder på å rydder loftet.Men ser det slik ut????Laaaaangt ifra  -  veeeeeeeeldig langt i fra :(

Jeg vet ikke hvor mange poser med klær og sko jeg har puttet i container´ne til Frelsesarmèen i sommer,sikkert rundt 30,og det er mer i kjømda.Det sorteres nemlig og ryddes unna,men det blir litt kaos mens man holder på!Hadde jo sett for meg at dette prosjektet skulle være ferdig når sommeren var omme,men det har jo vært sååå varmt at det har vært umulig å sitte på et kokhett loft og svette,spesielt med min eksemifiserte kropp !

I tillegg holder vi på å tømme et rom,som skal bli til barnas lekerom.Martine og Linus begynner å bli store nå,men av og til er det gøy å leke litt med lekene sine lell og da er tanken å ha et rom med alle lekene slik de kan gå opp og kose seg der når lysten dukker opp.For det er jo aaaltfor barnslig å ha Barbiedukker på rommet sitt,Littlest Pet Shop eller togbane;)
Og når et rom tømmes,fylles andre rom opp!Sånn er det bare!

Men nå som jeg har svelgt frokosten samtidig som dette ble skrevet er det bare å svelge stoltheten neste.
Loftet er som det er akkurat nå og så får feier´n bare tåle det!
Det er nok verst for meg selv som helst vil ha tingene på stell,feier´ne ser nok litt av hvert!
Lengre varsel kunne vi likevel fått,basta bom!

Hva har så bilder av kjøkkenet med loftet å gjøre?
Null og niks,det var jo bare det at jeg hadde kjøpt meg ny feiekost og så skulle feieren komme og der var det en link tenkte jeg,- en god plan i teorien - i praksis så som så!!!
Men ihvertfall måtte jeg forte meg på Europris da jeg fikk kundeavisen for denne uken,for der var det bilder av prikkete både feiekost,bøtter og oppvaskhansker.Prikker og meg er jo kjærleik ved første blikk som regel,så også i dette tilfellet!
Jeg ler enda av et artig sammentreff på butikken,for det var visst ikke bare jeg som ville ha prikker.En annen kar stod og kikket på utvalget mens han snakket i telefonen med sin bedre halvdel,og da han fikk øye på meg hørte jeg han si:
"Her e no forresten nokken du kjenne!"
Tror dere ansiktet mitt så ut som et stort spørsmålstegn eller?
Hvem var denne fyren???Hjernen ble vridd men like dum var jeg!
Hadde sett han før,men hvor???? Telefonen ble sendt videre til meg og i andre enden var godeste Bente fra Loftskroken og vi måtte le begge to!Ler litt enda faktisk :)
Verden er ikke stor,og det er visst ikke Blogglandia heller ;)
Den skjønne tekstilserien med muffinser på hadde forresten mamma og pappa med seg til meg fra USA,takketakk - perfekte!

Men nå får prikker være prikker og jeg får ta steget opp på min egen "loftskrok" og se hva jeg kan få til!

På med turbo´n!


6 kommentarer:

  1. I LOVE THOSE AQUA GLOVES to wash the dishes! And the brush with aqua and white dots? That would make me enjoy washing the dishes!!

    Tove, your home is so cozy. I can't wait to see what you do with all the new seasons coming like Christmas!!!!

    SvarSlett
  2. Fine nye prikker du har kjøpt deg. Og litt av et sammentreff at du traff mannen til Bente også da.
    Kanskje det blir flere prikkete bilder i blogglandia snart også fra Bentes lune loftskrok. Håper du har fått feid unna på loftet da, så feier¨n kom til. Ønsker deg en feiende flott ettermiddag.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  3. Morsomt dikt!
    Morsomt med prikker :)
    Håper feieren har feiet rent nå da :)

    SvarSlett
  4. Det var da veldig søte prikker du fikk med deg hjem fra Europris, de kunne jo ikke ha passet bedre inn!! Jeg trenger et nytt feiebrett og tror jammen jeg må ta en tur dit selv..hehe...kjemepflotte bilder fra kjøkkenet:)

    Ha en fortsatt fin torsdag og en riktig god helg!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  5. Hyggelig å lese om deg i Lev Landlig. ☺

    SvarSlett
  6. Hey there! Beautiful Dustpan&Broom ,Love the bucket!
    Any idea where i can buy these items?
    Thanks,
    H

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.