tirsdag 10. juni 2014

Dilemma-klemma


…tidsklemma den er det bare å glemme
- her strir kjerringa med en annen klemme!
Skal liksom ikke svette på grunn av eksemen,
men med slike temperaturer som vi har i dag er det klin umulig lover jeg!BLir svett bare av å tenke,hihi :)
Så nå tok jeg meg noen minutter på baken,
fant en is i fryseren og kjøler meg ned!
Som jeg misunner alle som er på fjellet eller ute i hagen,
alle bildene som deles på FB,Insta eller blogger gjør meg "låke"!
Men man får jo prøve å kose seg som best man kan…her er nok å henge fingrene i,men man blir sløv av varmen må jeg innrømme.


Sanselig Sommer boken er virkelig noe å kose seg med ihvertfall - til og med Martine koser seg med den og drømmer seg vekk!
Blomster hjelper jo også på!lage litt sommerhage innen i det minste!Lurer litt på om jeg skal snu døgnet...sove om dagen og være våken om natten,hihi -  da kunne jo også jeg fått vært ute og nytt naturen dagen natten lang :)
Men får vel være fornøyd,jeg og hundene hadde en nydelig morgentur i dag - kommer meg ut så tidlig som mulig når solen ikke er på det sterkeste og går tur i skogen hvor solen ikke trenger igjennom,og hundene får løpe løse...hvis de gidder.De er jo ganske godt påkledde i forhold til varmen de også...

Men det er ihvertfall liv i meg om noen lurte siden det er litt lenger tid mellom innleggene her,hvorfor vites ikke men det blir visst bare sånn….holder på med alt og ingengting og har mye på lur oppi hodet mitt,men har inntrykk av at det er flere enn meg som er litt sløve...det er vel noe med tiden???(X antall allergitabletter om dagen gjør meg ikke akkurat kvikkere...men jeg har da noen topper innimellom (og dertil djupe dalar,haha)
I tillegg har det jo vært pinse og man har vært sammen med barna og funnet på litt innimellom med dem,så da blir det ikke så mye tid til bloggingen heller rett og slett.Datamaskiner og ipad´er er til stadighet opptatt og de klarer på merksnodig vis å tilegne seg nye døgnrytmer fortere enn svint ihvertfall,og holder seg våken omtrent like lenge som foreldrene sine.Om morgenen ligger de lenge...mens mamsen her går og venter på at de skal våkne til live og man kan komme seg i gang med dagen!Godt å få dem på skolen et par uker til,før ferien begynner for da blir ihvertfall alt som heter døgnrytmer og leggetider bare tull!
Men da er det jo lov :)

Håper dere som titter innom her har deilige dager,og nyter både sol og varme.Jeg nyter jeg også selv om det ikke høres slik ut kanskje,må bare ta mine forholdsregler ;)

Og slik er det vel for de fleste av oss i en eller annen sammenheng,vi har vel alle våre plager eller hensyn å ta - da gjelder detå ta vare på de gode øyeblikkene og leve i nuet :)


Toveklem :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.