lørdag 3. mai 2014

Sier meg fornøyd...


…med dagens resultat,etter mange års pause var vi i dag på utstilling og viste frem Pisty!


Godgutten var kjempeflink,om enn noe preget av alt ståket og styret.Såååå mange hunder han egentlig ville snuse på,men måtte pent opp på bordet og bli børstet før det ble hans tur.


Og tenk,jeg løp rundt uten å tråkke over.O lykke!Og Pisty stod pent,løp pent og var i grunnen veldig kjekk og grei :)


Han fikk først første premie og ck,før han gikk videre og endte opp som fjerde beste hannhund med reserveCert!
Sikkert gresk for de fleste av dere???


Dommeren ga følgende kritikk: 
5 years old,with correct bite.Very good in type with nice size and proportions.Slightly sloping scull.Nice f.chest,but brisket could be deeper for his age.Good reach of neck.Enough F.chest.Well set tail,excellent hinding.Good bones and coat.Enough reach & drive in the movement. 

Den sier jeg meg fornøyd med,og det samme gjelder dagen generelt!
Veldig kjekt å treffe igjen andre afghaner-eiere,faktisk var det til sammen 11 stk av arten i Ålesund i dag og det er ganske bra her oppe,men så var det jo stor-utstilling i regi av NKK også da!
Herlig å se andre affer,og til og med en valp som smeltet hjerter i fleng hadde møtt opp,dån.Tror dere "noen" ble valpesyk eller??

Nå er det godt det er over,for nå skal handa til ho mor kvile ;)
Er så fæl på fingrene,ikke grunnet hundestell og slikt men det er "noe" denne tiden som gjør at eksemen blusser opp og nå skal jeg bandasjere meg og leke mumie noen uker.Kroppen skal ta spesialbad og se m jeg kan få vekk det brennende,kløende fæle utslettet som er over hele kroppen,og jeg knasker allergitabletter i fleng og håper at hevelser ved øynene går ned.Ikke kjekt å være meg nå,vanksleig å la være å klø.Men det skal jeg forhåpentligvis klare å gjøre noe med fremover?

Og så skal jeg late meg.Sløve meg.Kose meg.I alle fall i kveld.
Med god samvittighet.Skal love get er en annen som later seg også.Sløver.Koser seg.Og er veldig trett.Med god grunn…

...fineste Pisty´n vår :)




10 kommentarer:

  1. Gratulerer med premie til hunden. Han ser flott ut.
    Håper du får det bedre med eksemen og at du får slappet
    skikkelig av med ett godt bad.
    Ønsker deg en god søndag.
    Klemmer fra Marit

    SvarSlett
  2. Gratulerer Tove :):) Så vakker den er, nydelig og elegant :)
    Flotte bilder ♥♥♥

    Kos deg i morra :)

    Klems

    SvarSlett
  3. Åååå vel overstått ( ikke overtråkk):))
    Har nå tenkt på dere !
    Pisty er en aldeles NYDELIGVAKKER hund altså!!!!
    SÅÅÅ elegant at det er ikke MÅTE på!

    Nå må du prøve å ikke klø og ikke bli sprø ( ere) ;)))
    Stakkars deg SNILLE tovemor......håper at NOEN i denne verden kan finne ut at spetakkelet.....slik at du får det bedre med huden din.....DET fortjener du ! PRONTO!
    Nei nå skulle jeg vært lagt for LENGE siden her......alle gutta sover søtt og jeg har akkurat tatt dynen på en sovende Victor......åååå søt.....min lille gutt er blitt så stor.....
    Neste år er Casper konfirmant......dåne....jeg har begynt å hamstre lommetørkler......skjønne ungdomsskolegutten .......
    Nei nå MÅ jeg sove.....

    God natt min skatt ,
    I morgon kjem eg att,
    Med ein blomstrete hatt
    God natt!

    ;)))) imponert ;))) hi,hi....

    SvarSlett
  4. Herregud å vakker, det var kjempefine oppstilte bilder, Tove!! Jeg har vært en del på utstillinger tidligere så jeg vet godt hva det går ut på. Det var jo veldig bra å bli 4.beste + få reservecertet!! Gratulerer så masse til dere begge!! Du må ha vært flink i ringen du også!

    Så leit at du er så plaget med eksem, det må være veldig slitsomt! Håper du er bedre i morgen!!

    Nattaklem fra Jorunn

    SvarSlett
  5. Vakker "liten" herremann, ikke rart han får god plassering. Tenker nok valpen smeltet mange hjerter, det er nydelige hunder. Nå får du slappe av og kose deg og nyte "premiedrysset" sammen med skjønne Pisty. Fin søndag til deg, klem.

    SvarSlett
  6. Så himla vacker hund!! Ha en fin söndag. Kram Johanna

    SvarSlett
  7. Nydelig hund du har. Gratulerer med fin plassering. :)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med premie til Pisty! Den er virkelig elegant!
    Så leit med eksem. Håper du finner ut av det. Min pollenallergi blir peanøtter i forhold til dine plager. God bedring!

    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  9. Herfra kommer der masser af lykønskninger med præmien - så flot.
    Selv hunden ser lidt stolt ud som den står der så flot.
    Håber dit eksem bliver bedre.
    God aften til dig søde.
    Klem Lonni

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.