søndag 20. april 2014

Glimt fra en deilig udeilig dag....


...hos oss!En dag som slett ikke gikk etter planene,men som på mange måter ble deilig likevel :)
Kjerringa hadde store planer om å ta med seg gjengen sin på dagstur,enten i fjøra eller til fjells!(Skulle visst valgt fjøra hvor enkelte andre her på Sula har funnet gullsmykker i fjøresteinene!)
Gubben og kjerringa satt lenge og koste seg på dette skjønne cafèsettet i stedet...av en eller annen grunn trodde Gubben det var fransk og på et eller annet vis ble det kalte den frasnke åpningen.
Jaja,som nevnt tidligere - de gærne har det godt!

Men det ble en rolig start på dagen,hvor vi mest av alt diskuterte frem og tilbake hva vi skulle finne på.Dermed gikk tiden.
Så da fant jeg ut at vi heller skulle dra etter middag,og inntil da hadde vi jo fullt opp å gjøre med hagearbeid :)


Men vi hadde ikke før fått begynt å styre på før Gubben fikk en trassig telefon.Moren,som han hadde snakket med bare en time tidligere,hadde falt om og var på vei til sykehuset!Jeg jaget mannen ut av huset og rett på sykehuset for å se hvordan det gikk,og i skrivende stund er han der faktisk enda!Det ser ut til å gå bra,heldigvis for det,men ekkelt når sånt skjer!


Så jeg pjasket litt til i hagen før det ble enkel middagsservering,og straks maten var inntatt begynte magesjauet mitt på igjen og siden har det vært opp og ned på do!Tre dager på rad med såntslags gjør noe med energinivået merker jeg,så jeg prøvde rett og slett lykken ute på altanen under solen,og døste vekk innimellom løpingen.Det blir spennende å se hvordan huden reagerer ???Tålte jeg solen?



Ungene har kost seg og det har blitt laget tøysemat,årets første vannballongkrig har tatt sted og antall klessskift en slik dag er ikke så rent få!!!Men så kjekt det erå høre hvordan ungene har kost seg - skitne unger er glade og sunne unger sier nå jeg ;)




Superskjønt å kjenne hvordan solen har varmet,fuglene har kvitret og nesten alt er bare deilig :)
Godt å se det spirer og gror og "livnar i lundar"!
Tipper det er mange flere enn meg som har hatt deilig hagedag?



Litt sunt og usunt å forsyne seg av...
vi skimter en svarte-per i bakgrunnen som sniffer sjokoladekake ;)


Avleggere er vel til for å stjeles?
Skulle snike til meg en liten gren jeg,men den lille grenen jeg skulle knekke av var ikke den som knakk,det var nemlig den store grenen den lille grenen var på!Får håpe noe av tyvgodset mitt roter seg da - og så får vi håpe "noen" ikke merker at en grein er borte?
(Eh neeeida Pappa,selvfølgelig har jeg ikke vært hjemme hos dere!)


Linus storkoste seg med vanngevær,men etter en stund ble han lei.Da tok en annen rakkar over...det syntes vi ikke akkurat var noen bombe for nå begynner vi å bli vant til alt Raffen finner på!
Ingen verdens ting overrasker...


Men det stakk en jævel i Gubben som tenkte at fanten skulle få smake sin egen medisin og  tok geværet og sprutet litt på han,og da ble det fulla farta over både plen og bed og det som er!


Det er bare så deilig at det endelig går an å gjøre noe fysisk med hagen,ikke bare drømme slik jeg vi har gjort lenge nå!
Likevel er det aldri feil med litt mer inspirasjon :)


Martine laget heksesuppe og den var lekker...
farlig lekker kanskje?


Kosmos-frøene jeg plantet for litt siden kommer for fullt,og min første overvintrende pelargonium (yeah) likeså!Så gøy :)

 

Og på et eller annet vis var der visst kommet en lilla avlegger i bedene våre også... ;)
"Noen" merker vel ikke det heller ?


Utrolig deilig å få begynne å fylle litt blomster oppi krukker og kar og ikke minst Bente-vasken min som også har kommet seg opp på veggen!

Så deilig med blomster !


Martine er ei lita klatremus og det ene plommetreet her er
velegnet - nydelige blomster på det nå :)


Hellstrøm Junior var også i farta og kokkelerte !
Og jeg skal love dere karen var varm og god for han har tatt av seg yndlingsjakken som han fikk med tante Elisabeth og onkel Espen i påskegave,og den har han hatt på seg siden,til og med om natten!!!
Merkelig nok har jeg fått sneket meg til å vasket den innimellom.



 Merkelig hvor sliten man blir av slike lange,deilige,sløve dager...føler meg omtrent sånn som Pisty her og kunne sovnet på flekken!(Har vel litt med de utallige do-turene å gjøre også,og det er ikke lenge før det blir enda en kjenner jeg!Snart er jeg sår i baken,au!)Men noe mer må jeg jo gjøre i dag...det er jo den 20/4 og jeg skal trekke en vinner av Give-Away' en jeg har gående - følg med,kanskje blir det ikke bare glimt fra dagen vår her men at nettopp du glimter til med vinnerlykke også????


11 kommentarer:

  1. Nydelige bilder! Ser ut som en vakker dag! Håper det går bra med mammaen til mannen,ekkelt når slike ting skjer.
    Her har vi også hatt en kjempe fin dag. Sol og nydelig varme.
    Nå er våren ihvertfall begynt her nord.
    Håper du snart blir bedre,kjipt å springe på do hele tiden.
    Christinaklem

    SvarSlett
  2. Vilken underbar dag ni haft, vi har också här i Finland haft nästan sommarväder. Satt ute i trädgården och termometern visade hela +25 grader, härligt. Hoppas på lika fint väder ända tills sommarlovet börjat ;)

    SvarSlett
  3. Så mange fine stemningsbilder:) Det er bare så fantastisk vær og det deiligste er at vi har fri:) Juhuuuu;)
    Så koselig dette mintgrønne bordet og stolen din! Ønsker deg en fortsatt fin påske:) Stor klem fra Ann Elin

    SvarSlett
  4. Dere har hatt litt av en dag, men med humøret er på topp går alt seg til.
    Takk for titten både i dette innlegget og i flere innlegg bakover - har vært noen dager med reise fra Spania - komme hjem - ordne huset - pakke ut - barnebarn, men nå er det blogglesing :)

    Klem

    SvarSlett
  5. awwww.....envy envy !! The spring has NOT arrived here in Iceland, it has been snow and wind here all Easter weekend ! But it warms my heart to look at your beautiful pictures :-)

    Happy Easter :)
    Kristín Vald

    SvarSlett
  6. For en herlig dag til tross for både det ene og det andre. Det var vel en mening med at dere skulle holde dere hjemme tenker jeg. Godværet har kommet til Trøndelag også nå, endelig, men nå begynner vi å jobbe igjen, blir jo ikke helt det samme, men alltid greit å komme seg opp om morgenen når sola skinner uansett om det er jobb eller fri :o) Her har vi kost oss både hjemme og på hytta. Merket at det var mye folk i hyttefeltet og et par dager kom jeg ikke inn på nett en gang, men slik er det. Nå har vi funnet fram grillen og årets første grillmiddag hjemme skal lages :o) Ha en strålende dag og god bedring til deg! Klem fra Nina

    SvarSlett
  7. Hallaisen søde snupp!
    For noen aldeles gledelige bilder du deler!
    SÅ koselig å se!
    Vi har vært utomhus i hele dag nesten.....SÅ varmt å flott.....fått deilige nye hagemøbler på altanen,så der kan man jo deige seg i solen om man føler for det.....merk....darlingen har fått nytt navn...Ali ;)))
    Nå er alle gutta gått på Staddaen (Brann stadion)så får vi krysse ALT for at de vinner i DAG da!!!
    Jeg gleder meg til Arvingane og Det tredje øyet i kveld....tv slave....NOT;)
    Jeg har fått en gave så fin at du kommer til å krepere på deg;)))))
    Hi,hi skal få se på onsdag....ho,ho,hoooo!

    Håper virkelig at du er i bra form.....noe drit (bokstavelig talt)å ha tulle mage...huff det er nå mye styr med deg skjønne Tovemor;)))
    Du får hilse gubbedarlingen din fra meg å si at han må være ekstra snill med deg;)

    Ha en herlig ny uke snuppa!
    Ikke bli helt på tuppa.....på onsdag får du se hva som har kommet i hus....(nei,det er ikke mus)

    Camillaklem!

    SvarSlett
  8. Jeg drømmer meg helt vekk i disse herlige bildene dine
    for noen flotte hagemøbler
    nei når magen slår eg vrang
    da er ikkje energien på topp
    håper du føler deg bedre i dag
    klemmer i fleng fra Eli:)

    SvarSlett
  9. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  10. Dette var kjempekoselige bilder fulle av god stemning...helt herlig, Tove!!! Løpende afghanere er et fantastisk syn, de er lynraske og det blir det så flotte bevegelser i den lange pelsen!
    Håper magen er bedre og at det går bra med svigermor.

    Her skinner solen og det ser ut til å bli nok en helrig dag:)
    Ha en fin dag!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  11. For et langt og koselig innlegg :-) Men jeg håper det går bra med moren til mannen din og at magen er god :-)

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.