torsdag 30. januar 2014

Jippi...


 ...isen er trygg!!

Endelig kunne vi få leite frem skøytene og prøve igjen...Martine først sammen med klassen på skolen i dag,men det var ikke nok for en ivrig skøytejente som "måtte" opp på isen igjen!Og moren måtte si seg enig,klart vi må prøve skøytene nå når vi har sjansen :)
Nå var det spennende å se om kidsa var like flinke på isen som i fjor,men etter noen famlende skritt de første minuttene så suste de avsted og det ble observert både piruetter og annet av moren som stod trygt på land og kikket på Martine,Linus og nabojenta!


Det som skulle være en liten stund utviklet seg til å bli to timer,så nå er det så vidt fingertuppene er i stand til å bevege seg over tastaturet så forfrosne som de er.Hva gjør man ikke for ungene - "bare fem minutt til" ble ropte jeg gang på gang,men det var særdeles vanskelig å overholde når man såg gleden :)


Ikke bare oppå isen var det spennende,undersiden blir inngående studert og rompa kom i været på alle tre ;)


Dei to gulla våre!


Og uendelig vakre Pisty,for et ansikt!
Han syntes ikke noe som helst å gå midt ut på vannet som vi egentlig pleier å gå rundt...det var rett og slett helt unaturlig og Pisty kunne lett som fett fått hovedrollen i Bambi på glattisen så shaky og stødig som han var,- jeg lo godt :)


Og ho "Bomsedeisi" Talisa sender et bedende blikk...klapp meg,klapp meg !Hele tiden helst!Men når en først skal stå og fryse mens man ser på ungene så er det ikke det dummeste å ha med et par afghanske mynder å varme seg på ;)


5 kommentarer:

  1. Å for et aldeles koselig innlegg av skjønne glade barn på isen og de vakreste hunder i verden!
    Tenker det blir kakao til 4 stjernes i kveld❤️

    FOR et vakkert servise under her....dååån....jammen har du masse lurt på lusken din lure!!!!

    Vet du hvor VI har vært i dag da????
    Får ikke vite det heller!




    Okei da ❤️❤️❤️
    Vi har vært i byen og spist middag og lusket rundt!
    DET var koselig og det er IKKE ofte vi gjør;)))
    ( Darlingen var småsur i går,så tror han hadde dårlig samvittighet !ha ha! Småsure Darlingen liker vi IKKE!)
    Men nå er ALT fryd og gammen her:)))) hi,hi.
    Ha en toppers kveld snuppis ❤️

    SvarSlett
  2. Åååå disse flotte bildene av barna dine på isen gav fikk fram veldig gode barndomsminner!!:)
    Vi hadde mange småvann som vi kunne gå på og vi hadde det så utrolig gøy!!
    Du skulle ha vært på isen du også så slapp du å stå og fryse:)
    Ønsker deg en fin kveld!!
    Klem fra Reidunn

    SvarSlett
  3. SÅ GØY
    ER 2 ÅR SIDEN VI KUNNE GÅ PÅ ISEN HER....
    HELIGE UNGENE DINE TOVE
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  4. Så herlige bilder og så mye glede som strømmer ut fra bildene :) helt herlig som bloggen din ellers også er.
    Lenge siden jeg gikk på skøyter-husker morfar kjørte bil på innsjøene her når jeg var liten, jeg hadde blitt livredd for det i dag. Er tryggest med skøytebane laget på land - hvis ikke så må det være på grunna. Godt dere er trygge og mer avslappa enn meg :)
    For det ser veldig moro ut.

    Restemat er veldig ok- og sparer massevis med tid. Lasagne er jo super som restemat !

    Nå fikk jeg endelig kommentert. Sliter med det veldig ofte å få lagt igjen kommentar- spesielt her på din. Men nå får jeg i hvert fall fortalt at jeg er innom deg ofte- så vet du det :) Liker så godt humøret ditt og hvordan du skriver.

    Ønsker deg en fin helg og glade dager. Her er det minus fire grader og det snør og det snør. Gleder meg til det blir blå himmel for da blir det vakkert da :)

    Gode klemmer fra Monica

    SvarSlett
  5. Så herlige vinterbilder. Jeg husker godt at dette holdt jeg mye på med da jeg var barn. Hadde vært moro å sett om jeg kunne gå på skøyter igjen. Og for ikke å snakke om den nydelige hunden. Den smeltet et "elsker-hunder-hjerte" Ha en fin helg.

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.