tirsdag 19. november 2013

Store kontraster...



....ute er første snøen på plass,og jeg fikk skikkelig ånden (som kommer og går) over meg og har begynt å putle litt rundt i heimen og forbereder jul og lager litt vinterstemning så langt.Martine mente det hadde klikket totalt når jeg kom draksende med et par gamle ski som egentlig har fått stått utenfor inngangsdøren til pynt på vinterstid,- denne gangen fikk de komme helt inn på stuen!Og koslig ble det,synes ihvertfall den koko mamma´en.
Men under min ommøblering måtte jeg også forflytte min flotte Magnoliaplante som hadde fått komme inn i ly til helgen.Jeg håper på holde liv i den over vinteren,må finne et kaldt rom!
Men vet dere hva jeg fikk øye på nedi blant alle bladene?
En fantastisk vakker Cameliablomst!!!!!Himmalaya så fine de er!
Overvintringstips mottas med takk,jeg har fått tips om å plante den ute et lunt sted,men her på vår forblåste bakketopp er de lune stedene i fåtall,så jeg får vente til neste år og se hva jeg kan finne på med denne skjønnheten.Må bare nødt å klare å holde liv i den så fin som den er!Kom med tips,har aldri hatt Magnolia før og ikke har jeg tatt meg tid til å sette meg ned å lese om den heller!Det er jo så mye kjekkere å lese blogger vet dere ;)

 Erfarne Cameliadyrkere søkes!



9 kommentarer:

  1. SÅ BRA HILDE TOK SEG SAMMEN ....
    SNØ HER OGSÅ I DAG
    DILLER PÅ INNE JEG OGSÅ
    FLOTT KVELD TIL DEG TOVEMOR
    KLEM ELI)

    SvarSlett
  2. Gleder meg til å se omøbleringen din:) høres kjempe artig ut med ski i stua, akkurat noe sånt kunne jeg funnet på også:) men i år så kommer jeg ikke til å pynte så mye pga alt det andre vi holder på med!
    Nydelig blomst vennen:)
    Fortsatt herlig kveld og kos deg:)
    Klem Merete

    SvarSlett
  3. Å magnolia er vakkert......men en vanskelig plante.....ikke selve planten men å beholde knoppene!
    Sett den lyst og kjølig,dusj gjerne kroppene med dusjeflaske .....å de er så fiiin!
    Ikke alltid de liker å bli flyttet heller......hi,hi.
    Nydelig farge så klart:))))
    Har jo akkurat vært innom deg og så var det påan igjen din luring:)
    Vi blogges vennen min

    Enda en snøballklem.....ho ho hoooooo.og Blipp!

    SvarSlett
  4. Ja dusj for all del kroppene.......ha ha haaaa knoppene:)))))

    SvarSlett
  5. Jisses!!!!!
    Jeg må være i disneyland i dag!
    Det er IKKE en magnolia men en CAMELIA plante du har min venn!!!!!!
    Like fin og et meget fint Camilla navn nesten....hi,hi,,,,,,
    Stellet er som jeg skrev altså!!!!

    SvarSlett
  6. Mødre som har klikka er de vant til her i heimen.
    Nydelig blomst, håper du får noen gode tips.

    Ha en fin dag.
    Klem

    SvarSlett
  7. Er godt vi kan klikke litt av og til, og det kunne vel vært verre.....

    Kan ikke hjelpe deg med magnoliaen, men det er det helt sikkert mange andre flinke grønnfingra bloggere som kan.

    Klem fra Inger

    SvarSlett
  8. Hi, hi, ski på stua, ja det er jo ingen overaskelse fra den kanten da :o) Men du verden så skjønn den blomsten var.... Trenger du tips du da som har fått til den blomsten.... Nei, jeg har aldri hatt en slik plante så det kan jeg ikke hjelpe deg med. Herlig natt til deg! Klem fra Nina

    SvarSlett
  9. Hihi godt du nevnte ski for i garasjen her står det gamle ski og staver men trur eg vil ha dei ute Hihi:)håper du får gode tips om blomsten:)
    Her kom årets første snø og så koselig men eg kjører ikkje bil når det er glatt og snø men detkommer alltid ein buss om enn ikkje så ofte,synest tida har gått så fort for synest nett det var fint og varmt og nå er det snart jul,fatter ikkje dette og ikkje har eg så masse klart heller,tar det heilt med ro iårog godt er det og:)

    Ønsker deg ein fin dag!
    Klem fra lillian

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.