onsdag 23. oktober 2013

Det ene leder til det andre...



...hvem hadde for eksempel trodd at det å skifte dekk skulle få meg til å få lyst til å lage meg plantebord?? Av alle ting liksom...hadde det nå enn vært sommerdekk det ble skiftet til så kunne man kanskje skjønt at tankene dreide seg videre inn på sommer,sol,hage,plantebord.Men neeeeida - i går skulle det skiftes til piggdekk på bilene her og Gubben tok med seg vinterdekkene i store-bilen sin.De tok han utenfor huset,hvor de har stått inntil en husvegg...i påvente av å havne enten i garasjen eller uthuset.Uten at det har skjedd.Så da kjerringa kom ut på morgenkvisten i går og skulle presse mest mulig nedi bossdonken før den ble hentet og fikk se det store tomrommet der dekkene hadde stått,så var det nesten som en liten morgengave fra Gubben!"Hva kan vi gjøre her da mon tro ?"tenkte jeg selvfølgelig umiddelbart,og en eller annen gang i løpet av natten har jeg fått idéen dalende nedi knolten:her må det bli et plantebord!Ser det for meg,og det kribler ved tanken - en egen liten krok for roting med mold og sådant,binde blomster og styre på...det blir jo nesten som å jobbe på blomsterbutikk igjen :)


Men samtidig blir jeg nesten eitrandes forbanna på meg selv - for hvem har vel tid til å lage plantebord liksom???Eller skuldre til å sage og hamre og styre på?Av og til skulle man ønske man kunne skru av idébanken og konsentrere seg om de idéene man allerede har,men neida - idéer de kommer på de merkeligste tidspunkt de!!!Huffa meg da,sukker lettere resignert og lurer på hvilken ende jeg skal begynne i!Har jo så lyst å gjøre alt hver en dag når jeg står opp,men man må som regel bare begynne et sted,og de mer presserende gjøremålene må nok vike plassene for impulsive idéer som oftest.Inntil videre vel og merke!En så lenge så skal jeg prøve å la den impulsive lysten bli undertrykt av fornuft,men  til den dagen jeg faktisk skal lage meg plantebord så skal jeg ihvertfall samle opp noen inspirasjonsbilder her,slik jeg kan lete innlegget opp når jeg trenger det og få litt idéer!


Og av alle merkelige ting som får man til å tenkte på at ikke alt er tilfeldigheter her i verden,så gikk jeg meg på noen flotte krukkeholdere for vegg på Kremmerhuset til 70 % avslag!
Var ikke det meningen at jeg skulle se det så vet ikke jeg!



Så da er det nok heeeelt sikkert meningen at jeg skal lage meg plantebord også....

...en vakker dag!



pictures from Pinterest

2 kommentarer:

  1. Hehehe...du skriver godt, Tove! Det var helt klart meningen at du skulle på Kremmerhuset og få kjøpt de krukkene til 70%. Plantebord kommer du til å få så det er bare å handle inn når du kommer over slike tilbud. Jeg har hatt flere slike hendelser hvor jeg plutselig kjører innom et sted jeg fordi jeg vet at den dagen finner jeg noe jeg er på jakt etter og til en bra pris, det er noe som sier meg at jeg må stoppe der...merkelig..hehe...For noen flotte plantebord du viser bilder av her...masse inspirasjon å hente påp Pinterest:)

    Klem fra Jorunn

    SvarSlett
  2. Tusen takk for koselige, oppløftende ord hos meg. Nesten som det lysner allerede. I alle fall hjelper det å lese de morsommme innleggene dine. Det får jo enhver til å bli inspirert. Lykke til med blomsterbord. Herlige bilder du har funnet.

    Klem fra meg

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.