torsdag 6. juni 2013

Så langt alt vel...



...men er jeg i mål?
Det store spørsmålet er foreløbig ubesvart,og skal få lov til å være en i ubestemt tid fremover.Er klokken for hvit,eller eller?
Akkurat nå har jeg bare fått den malt helt hvit,spørsmålet er om jeg skal "shabbe" den litt eller hur?
Tror jeg ihvertfall må få malt vinduskarmer og listverk og såntslags og kjenne litt på det før jeg går videre med trinn to.
Hva synes dere,skal jeg herje litt med den?Kanskje den ikke blir fullt så "glatt" med litt kalkmaling f.x?
Eller skal jeg pusse litt her og der?Lasere?Hmm....
uansett var det ihvertfall herlig å få den hvit,selv om det var litt trist å ødelegge den opprinnelige malingen.Og av alle ting så har jeg herpet såpass mye med den at den plutselig har begynt å tikke og gå også...og "synger" en sang en gang i timen.Til noens ergrelse!Kanskje denne noen heller burde finne senga å sove i istedetfor å knalle til i sofaen eller i stolen??


 Det ble et snev av lilla på denne stuen i dag - var så deilig å endelig få plukke inn de første syrinene,som dufter så godt og er så nydelige!Bruno-pus måtte selvsagt teste ut "nytt" teppe på benken og der ble han i timesvis...godkjent med andre ord :)

Noe annet jeg frykter som også forblir hvitt i fremtiden er meg!
Buhu!Etter å ha prøvd å smiske meg til en raskere time hos hudavdelingen på sykehuset og fått vite at det "bare" tar tre mnd å vente,så fikk jeg i allefall et og annet råd.For å hindre mer soleksem for eksempel,må jeg bruke solfaktor 50!50!!!Jeg tror jeg dåner.Jeg som ikke har brukt solkrem i hele mitt liv,og syns det er deilig å få litt farge i felisen...skal jeg som den stakkars klokken min fordømmes til et liv som hvit?
En levende Blenda-reklame?Jeg kan ikke skjønne det går an å få en bittelite fregne en gang med solfaktor 50!Blææææ :(
Verreting kunne nok ha skjedd,men jeg synes likevel en smule synd i meg selv og synes det er litt urettferdig her i livet!
Jaja,Blenda dere.I går kjøpte jeg vaskemiddel or første gang på sikkert 5-6 år!!!Og det er slett ikke fordi jeg ikke vasker klær,tvert i mot - her går det unna jevnt og trutt!
Som kanskje noen vet drev samboer tidligere en Remabutikk,og før det igjen andre dagligvarebutikker,og der har jeg tatt med meg hjem alle poser med hull i og hatt kassevis stående!Syns ikke det gikk an å kaste det,for det funker akkurat like godt selv om det er hull i posen...man kan bare ikke selge det!Men nå var det altså slutt på den luksusen!Synes det er forferdelig alt hva butikkene kaseter,noen fordi de må,mens andre setter kanskje ned pris og selger billig f.x datovarer.Uansett er det enorme mengder som går rett i søpla som kunne vært brukt av andre,kunne vært solgt billigere,eller gitt bort!
En trist realitet!Visst er vi et velferdssamfunn som kan hive i tonnevis!Ekstra ille synes jeg det var/er på Kiwi,hvor varene skal i bossen to dager før dato!!!Helt sykt!!!
Det var dagens moralpreiken - neste blir dagens tur;)






1 kommentar:

  1. Må sei at eg synest folk kaster for masse og handler for masse mat feks og så blir det dårlig før det er spist opp,eg trur ikkje alltid det er økonomisk å handle ein gang i veka særlig med tanke på kasting av mat.
    Synest det er supert med butikkene som setter mat ned til halv pris,då kjøper eg og gjorde et godt kjøp til middag idag:)
    Eg har alltid vært bevisst og kaster ikkje før eg er nødt,synest det er blitt for masse kast og kjøp nytt mentalitet.
    Du er så flink til å sette ord på ting du!!!

    Nyt dagen!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.