mandag 25. mars 2013

Alle gode husmødre...


...er vel i ferd med å gjøre sin "plikt" sånn omtrent i skrivende stund - i dag er det jo den store Vaffeldagen så jeg regner med det stekes vafler til den store gullmedalje rundt om i det ganske land?Jaja,denne husmora synes egentlig en vafle-dag kan legges til lørdager og søndager,for hun har nemlig ikke noen konkrete planer om å steke vafler i dag nei.Med andre ord,er jeg et heller elendig husmoremne.Om enn ikke jordbær med vaniljesaus kan være en trøst da,for det har jeg heldigvis på lur og kan prøve å redde æren med??Og grynter Gubben med nesen da så kan jeg alltid vise han de skjønne kyssepastillene så tenker jeg gryntingen går over?


En god husmor har vel alltid noe på lur?

Men om ikke jeg kan briljere med en vaffelstabel i uante høyder,så hadde jeg i det minste lyst å vise vaffeljernet mitt;)
Riktignok er det ikke dette som er i bruk når skikkelige vaffelhjerter skal serveres,dette lille skjønne vaffeljernet sammen med den nesten like lita stekepanna er mest for pynt å regne.Dog jeg kan huske jeg i barndommen stekte fårepølser på dem!Desse to har begge tilhørt min mor og er vel nesten det nusseligste som finnes på kjøkkenet mitt!
jaja...jeg kan vel ikke sitte her og mimre om stekte fårepølser og annet rart - jeg lyt vel til å renske jordbær da slik vi har litt kos til kvelden !Du da...steker vafler eller?


1 kommentar:

  1. I would love to have a vaffel iron like this one, what a pretty old thing.
    Always so many pretty things to enjoy in here.
    have a happy easter
    klem
    Stína

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.