mandag 18. februar 2013

Tålmodighet kom til meg....


...i dag er lunten kort,og hissigproppen Tove her fyker visst opp til staighet.Det hjelper ikke med tunghørte unger heller!Og de er nok tunghørte nettopp fordi de mangler tålmodighet de også,så da har vi det gående!!!Vinterferie er morsomt dere ;)


Nå er det en grunn til utålmodigheten til ungene,som gjør at utålmodigheten min blir dertil.Jeg har nemlig lovt dem å lage hinderløype i dag.Men det er bare det at det er ikke alltid mamsen kan slippe alt hun har i hendene og gjøre det som passer ungene best der og da...la meg nå få fyre opp først,mate dyr,sette på middag,sette på en vaskemaskin etc.Vanskelig å forstå.Så siden jeg hele tiden bli uavbrutt tar det også enda lenger tid før den vidgjetne hinderløypa kan settes i stand!


 Nå har jeg jagd tre stk unger ned på Linus sitt rom,hvor de får oppholde seg til alt er klart.Jeg vil ikke høre en dør som går opp eller føtter i trappene før tillatelse er gitt!Hinderløypen er påbegynt,men nå bevilger jeg meg rett og slett fem salige minutter ved pc´n og prøver å senke skuldrene, - det trengs !




 Og skal man først være salig,så synes jeg desse bildene får meg i akkurat den rette stemningen.En nydelig leilighet til salgs hos Alvhem Mäkleri i Sverige!Egentlig begynte jeg litt på saligfølelsen i går kveld,da jeg koste meg med et par opptak av boligjakten  - har du sett det noen gang?Synes det er kjempekoslig,og veldig lærerikt og interessant.I går var det et par som var ute etter et nytt hus,som opprinnelig ikke skulle være et hus.De fant et fantastisk teglstenshus fra hinehårde dager,med de mest fantastiske vindu,en nydelig gammel svartovn...muligheter og særpreg i bøtter og spann.Jeg drømte meg vekk sammen med paret og såg for meg hvordan dette kunne bli.Huset var dessverre i dyreste laget for paret,men jeg håper det ordner seg for dem likevel!Det jeg egentlig skal frem til er hvor tøft jeg synes det er å få frem gammel teglsten i gamle hus etc.Slik som de har gjort også i denne leiligheten!Eeeelsker det!


Og jeg er vel en av mange som også drømmer om et lite skafferi?





 At leiligheten er møblert med gamle skatter og møbler helt i min stil gjør den selvsagt enda mer attraktiv,her er det så nostalgisk og hjemmekoslig som man kan få det! 


 Og nå må vel jeg prøve å finne en hjemmekoslig stemning her i heimen også,synes ikke starten på vinterferien gikk helt etter planen,men det må vi prøve å endre på....hadde bare ungene lært seg til å høre etter og adlyde sin mamma´n sin så hadde det vært så mye lettere.Meeeeen...unger er unger og vi skal vel være glad her er noen som lager leven? 


 Nå skal det ihvertfall lages en hinderløype som utfordrer dem både fysisk og psykisk,slik de får kjørt seg skikkelig!Svetten skal piple,tunga skal nedpå knærne,de skal vær så slitne at det ikke kommer et kvekk resten av kvelden.Å jada...verdens verste mamma er i farten igjen...
fare på ferde!




3 kommentarer:

  1. He, he :) hender det går litt på humøret ja, sender ungene ut i slalombakken så de kan slite seg litt ut :) da blir de glade og trøtte :)

    Ha en fin kveld!

    Klem

    SvarSlett
  2. He,he :o) ja ferie kan gå på humøret løs, spesielt om ungene vil en ting og mor hadde kunne tenkt seg noe helt annet :o) Regner med hinderløypa ble bra! Ha en strålende kveld! Klem fra Nina

    SvarSlett
  3. HI HI TOVE DU ER SÅ ERLIG OG GOD
    DET LIKER JEG SÅ GODT
    DU BURDE SKREVET EN BOK
    DEN HADDE JEG STORKOST MEG MED
    ØNSKER DERE EN FIN VINTER FERIE!
    VI HAR DET NESTE UKE
    PUST MED MAGEN OG TELL TIL 3;)
    KLEMMER I FLENG FRA ELI:))

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.