tirsdag 26. februar 2013

Ikke noe er verre...


....enn å våkne før vekkerklokken.Ikke fordi man elsker de vakre lydene vekkerklokker flest lager og man går glipp av den nytelsen.Ikke fordi all innebygd aggressivitet kan frigjøres når man hver morgen prøver å slå den  av (les:slå ihjel) og man kan starte morgenen med et smil om munnen.Når jeg,som nå,våkner og ser at det står 05ettellerannet,er hatet på det verste.For om man i utgangspunktet var såpass trøtt enda at man faktisk kanskje kunne sovnet til igjen så forsvinner det håpet med en gang man ser skeivt bortpå vekkerklokka gjennom sammenknepne øyne og ser det alltid like deprimerende:05ettellerannet!!!!!!!!!!"Iiiiik,ikke i dag igjen?!" Øynesammenknipingen opphører øyeblikkelig og like plutselig er man våken.Mer våken enn man kommer til å være på noe tidspunkt resten av denne dagen.Med mindre Norsk tipping ringer og sier jeg har vunnet i Viking- Lotto i kveld!Men det gjør de vel bare i drømmene mine så det vil si jeg nok ikke er så våken likevel:/
Og aggresjonen man skal få ut gjennom å slå av vekkerklokken,bygger seg opp og blir bare enda større nettopp fordi gleden av å slå den av i våken tilstand er total fraværende.Det finnes nemlig ikke et snev av glede når man trykker på off-knappen vel vitende om at toget for mer søvn har gått.Aggressjonen og irritasjonen er de eneste følelsene man kjenner,i tillegg til at man er trøtt.Veeeldig trøtt!Når dette er konstatert,blir jeg bare enda sintere og enda trøttere,for jeg vet at den siste timen eller to man egentlig skulle ha sovet,kommer til å tilbringes surmulende under dyna,mens man til stadighet snur seg fra side til side men egentlig aldri finner ut hva stabilt sideleie er.Det eneste stabile er selvmedlidenheten!
Kan jo synge litt mens jeg ligger her,hva med de muntre tonene fra Lars Kilevold:"Livet er for kjipt,a-ha"?
Forkaster ihvertfall "Ååå for en strålande morgon eller "Stå opp Norge" eller hva den nå heter av Knutsen og Ludvigsen...hjelper ikke å bruke Vinni´s variant heller - Livet er nemlig for kjipt...klokka 05ettellerannet om morgenen!!!!




Kjenner du følelsen?
bilder pinterest




4 kommentarer:

  1. Godmorgen søde Tove.
    I dag vågnede jeg også før alle andre klokken
    5-etellerandet.
    Det er heldigvis ikke så ofte jeg gør det, så jeg nyder bare stilheden.
    Men gjorde jeg det ofte var jeg helt sikkert også blevet træt af det.
    Uanset må du have en god dag.
    Sender dig et stort smil.
    Klem Lonni.

    SvarSlett
  2. Huff, høres ikke noe bra ut.
    Satser på at du får ut litt oppbygget sinne utover dagen, og at du får sove søtt gjennom hele natten og helt til vekkerklokka ringer i morgen :)

    Takk for tips angående Herr Ekorn, skal skjekke det ut!!
    Ønsker deg en fin dag
    Klem

    SvarSlett
  3. UFF IKKJE BRA TOVEVENNEN
    SKAL SENDE JON BLUND JEG
    HÅPER DET HJELPER
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  4. Här ringer väckarklockan kl 04:00 och gissa vem som hellre skulle vilja dra täcket över huvudet..??
    Det är inge roligt att gå och lägga sig kl 21, för att orka upp och jobba nästa dag, men vad göra..??
    Det är bara att bita ihop och försöka tänka på att man ju slutar kl.13:30 och har heeela em för sig...
    Nu är det ju bara det att jag för det mesta slocknar framför tv:n varje kväll... suck..
    Jag längtar efter varmare tider och mindre jobb..
    Åtminstone lediga helger igen...

    Kraaaam Tina

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.