tirsdag 12. februar 2013

Det ble visst ....




...en aldri så liten vinterdvale på meg,uten at jeg helt vet grunnen,men det føles vel som om man har kjempet med huslige problemer som den uendelige klesvasken,strykingen,husvasken,enslige sokker,enslige votter,støv,hva skal vi ha til middag og alt det derre der som man egentlig er i daglig kamp med...men jeg har bitt tennene enda litt hardere sammen og prøvd å komme enda nærmere mål.Et mål man kan nærme seg,men aldri helt treffer som du sikkert også vet ;)
Og så er det mange av en husmors gjøremål som knapt nok viser at det er gjort...men som må gjøres og som om ikke annet er godt å vite er unnagjort for denne gang.Rydde ungenes klesskap,vaske lister,vaske stekeovn,kjøkkenskap...



Men jeg merker jeg savner mine fem minutter innimellom slagene.Fem minutter å drømme litt,hvile litt,syte eller skryte,dele inspirasjon og få inspirasjon :)




Så ut av vinterdvalen min med desse vårlige,skjønne bildene som nok får fart på systemet kjenner jeg!!!!!




Her kommer både vårfornemmelser og smaken av sommer krypende!


De første bildene her begynte så fantastisk bra med de nydelige blå skoddene (som gjorde at jeg fikk lyst å spikre opp litt skodder her også skal sant sies)!Den nydelige blåfargen kommer igjen inne på den sommerlige stuen - gjennomtenkt og stilig!!





Når jeg ser pianoet her så kom jeg på et av de siste grubleriene mine for tiden,- nede i hallen har jeg et gammmelt pumpeorgel stående...og jeg lurer pittelitt på om jeg skal slå til og forandre det fra opprinnelig brunt til svart?Kjenner den forvandlingen sitter litt langt inne...kommer jeg til å angre?
Samtidig så skal jeg ha det litt tøft der nede og lage en liten tv-krok "til ungdommen"(med andre ord ikke meg selv eller Gubben)
og føler at orgelet vil gli bedre inn som svart!Jaja...jeg får vel tygge litt til på den saken,det er så rart med det:noe må man liksom fundere på,forandre på...må ha et prosjekt i hodet!!!


Og ethvert hjem bør selvfølgelig ha minst en katt...her tror jeg forsyne meg det er vår egen Bruno som kommer tuslende ned trappen,en Ragdoll er det ihvertfall!Legg merke til at midtpartiet i trappen er malt i en mørkere farge,en artig detalj 







Soverom og bad er i forfriskende farger...turkis får alltid Bingo hos meg som dere kanskje vet!Og vasken og kranen er bare helt rålekker!!!Jeg skal forresten småkose meg på vårt bad nå etter frokosten,har litt småtteri som skal danderes og før den tid skal badet vaskes.Danderingen av litt nye lys etc blir premien for å ha gnikket og gnuret og vasket selvfølgelig.

En liten gulrot må man ha!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.