onsdag 2. januar 2013

Ventetid...



...huff,sitter egentlig bare å tuller og ser igjennom lager av gamle innlegg på bloggen mens jeg venter på at ungene skal bli ferdig med kveldsmat og brettspill...samtidig!Og det tar visst evigheter.Og nå har de visst begynt å jogge litt rundt innimellom også...det var da voldsomt til energi på de to trolla så sent på kvelden...dette lover ikke bra siden jeg håper å få dem i seng til normal tid.I morgen er det skole igjen og jammen skal det bli godt,både for dem og for meg.De få timene de er borte er gode...det innrømmes med en anelse flauhet,men sånn er det bare,-
da får jeg fyllt opp min energitank og er klar til de kommer hjem


Og den energitanken tappes kraftig når jeg egentlig sitter å venter på at freden skal senke seg i heimen,og man kan senke skuldrene for kvelden - en stund det sees frem mot når det står på som verst her og ungene ikke kan jages i seng fort nok!!Men ikke bare av egoistiske grunner  - ungene skal ha nattesøvnen sin også og være opplagt,og helst blide,når de står opp om morgenenen
- det kan være hips om haps med begge deler...


Men nå er det jo nytt år og man skal perfeksjonere seg på alle måter,og i dag ble det fisk til middag og jammen er ikke mor i huset en tanke strengere også.Det måtte ryddes av bordene,tallerkner skylles og settes i oppvaskmaskinene...ja nå er de så store her at de får begynne å lære seg å ta ansvar.Eldste-ungen,Gubben,har jeg forøvrig gitt opp på det området ;)


Jeg har forklart ungene at mamsen så gjerne vil ha det ryddig og fint hjemme,da er det så mye triveligere å både bo her og å få ta med seg venner hjem på besøk.Og gode vaner er det vel aldri feil å få med seg fra barndommen...får prøve atter en gang :)


Dette hjemmet var i alle fall ganske så ryddig og fint,et nydelig gammelt murhus med sjarme i hvert rom!!! 


Nydelige møbler,deriblant en flott Moraklokke,som står på min liste for hva jeg har lyst å prøve å skaffe meg i løpet av året.
Den listen er overraskende nok særdeles lang,hihi...




Porselensvask er en av de andre tingene...det er så lekkert,og utgjør virkelig forskjell på hele rommet kontra når man har en vanlig vask,selvfølgelig med passende armatur til :)


Det er jammen bra vi nettopp har skålt for det nye året,slik jeg har god tid til alt jeg vil anskaffe...


Tenk et helt,nytt og ubrukt år ligger for våre føtter!En herlig tanke.Enda bedre er tanken på at vi går mot vår...selv om jeg nyter vinteren også.Snart kommer lyset,og solen ikke minst!
Er det bare med meg at bare tanken får det til å krible?? :)



Det er ikke feil å ha store ambisjoner og høye mål...både for inne og ute prosjekt,og på det personlige plan kjenner jeg :)



En gulrot som lokker der fremme et sted gjør underverk og gjør meg bare enda mer bevisst på hva jeg vil og hva jeg vil ha!


Det skader heller ikke med slike bilder som inspirerer og gir idèer og glede,ihvertfall for meg...kanskje for enda flere?



Men ikke bare ser jeg frem til alt som jeg vil skal skje,jeg er også veldig fornøyd med mye som har skjedd.Jeg synes jeg har fått gjort mye i løpet av det siste året,spesielt innendørs.Det er enda langt opp og frem,og jeg gler meg til å ta tak i små og store prosjekt,jammen er det godt å ha noe å tuske med om dagene!
Og deilig å se man kommer nærmere og nærmere "mål" - slik man vil ha det til slutt.Dersom det er en til slutt da.For dess mer man styrer på eller ser på bilder dess mer finner man på.Så hadde det da også blitt gørrandes kjedelig om man skulle sitte og tvinne tommeltotter og ikke evnet å se en eneste liten ting man ville forandre på...enten det var interiørmessig eller personlig!

Forandring fryder!


3 kommentarer:

  1. ER SÅ ENIG MED DEG TOVE!
    BÅDE MED RYDDING
    PLANER,DRØMMER OG GULLERTOT:)))))
    HÅPER NOEN AV DRØMMENE GÅR I OPPFYLLELSE!!!
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. Ja vad vore vi utan drömmar.... :)
    Man kan bara hoppas att några av dem går i uppfyllelse..

    Moraklocka skulle jag oxå vilja ha och en porslinsvask vore inte helt fel :))

    Härliga bilder!
    Nu längtar jag ännu mer efter våren..

    Ha en fin vecka
    Kram Tina

    SvarSlett
  3. Håber du får alle dine drømme opfyldte søde Tove !!

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.