søndag 6. januar 2013

Kjære mannfolk...


...jeg legger meg flat!


(Strengt tatt så har jeg vel egentlig lagt flat siden 1.juledag)


Men nå tenke jeg jeg skulle legge meg flat på enheeelt annen måte ( og for sikkerhets skyld så kan jeg bare si til gubben med en gang at det er ingen grunn til forhåpninger om noe hompetitten,hompetatten for visst er fruen heit...men på helt feil måte.Feber´n herjer enda,og alt smaker visst snørr og gørr)




 Jeg kan ikke snakke for andre enn meg selv,men jeg må bite i det akk så sure eplet og tilstå at jeg begynner å forstå hvorfor dere mannfolk ikke forstår dere på oss kvinnfolk.Det burde jo egentlig være ganske enkelt...som jeg sier til barna titt og ofte;en glad mamma er en bra mamma...så best å gjøre henne fornøyd.Dette lille ordtaket kan fort forandres om man bytter ut mamma med konemor eller kjerring eller hva som måtte passe :)


 Men når denne kjerringa (som gjerne skulle skrevet konemor men det kan forhåpentligvis gjøre etterhvert) begynner å få problemer med å forstå seg selv så kan man svarten ikke forventa at de såkalte bedre halvdelene skal skjønne seg på oss - det innrømmes!





 I dag for eksempel,kunne jeg knapt kjenne meg selv og min tankegang igjen.Man kan selvsagt skylde på feberen...




...men kanskje er det bare slik livet er?


Jeg pleier vanligvis å både banne og steike og være helt oppgitt...over de små ting.
Små ting som Lego,Polly Pocket,Barbie-sko....som ikke få ganger har endt sitt oppslukt i mamsens noe overivrige støvsuger idet hun ergrer seg over dette småtteriet som ligger både her og der!
Men altså ikke i dag..i dag er det helomvending;)


I dag lovpriser jeg småting!Tenk at noe så pitrandes smått som Nobby-Perler kan sørge for timesvis med fred i heimen!
Ja siden det er søndag slår jeg til og lovpriser perlene i sin helhet!Fred og lykke i heimen...og ho mor kan være sjuk med god samvittighet.Og ligge og tenke alt det hun har planer om!



Og tenke seg til...søskenkjærligheten blomstrer!Den har vært skralt med den de siste dagene,å være hjemme og syk er grusomt kjedelig,spesielt for ungene som har sett altfor mye på tv,spilt altfor mye dataspill denne uken!
La oss håpe begge to er friske igjen til i morgen...meg er det ikke så nøye med...skal alltids klare meg men det er vel sannsynligvis et tidspørsmål hvor lenge det er gøy å perle også?


Vi får nyte det så lenge det varer!


Og mens ungene styrer i vei med kunstverkene sine,ligger jeg her og ser for meg et kommende prosjekt!Prosjekt loft1På loftet vårt har vi b.l.a et rom som visstnok ble brukt som soverom i hine hårde dager.Vi bruker det til...heter det ikke "oppbevaring" på fint ?(Sannheten er at hit inn hives alle barneklær so, har blitt for små,og her har det blitt hivd inn siden str 56 så her er en god haug for å si det mildt.Martine synes det er stas å gjøre dypdykk nedi den og lete frem gamle fine klær,ja kanskje til og med prøve på seg noe av og til.Men...nå skal det sorteres og forvares i bokser.Og ut i fra rommet.Jeg har nemlig bestemt meg for at på dette rommet skal vi lage et lite lekerom.Her skal vi male og tapetsere i glade farger,lage lekebutikk...samle gamle leker som ligger på loftet og som er veldig kjekt å finne igjen!


Vi har jo ei viss frøken i huset som aller helst vil være fjortis...Barbie-huset er aaaaltfor barnslig å ha på rommet sitt påstår hun.Meeen...så ser jeg ikke annet enn at det i grunn og bunn er veldig gøy å leke med innimellom...så den lille jenta finnes inni henne enda og med et lekerom på loftet får hun være begge deler - smart eller ? 


Opp på loftet står et gammelt skap også...som jeg egentlig kunne tenkt meg å hatt ned men det går rett og slett ikke ned loftsluken!!Så det skpet  tenkte jeg vi kunne dra inn pådet kommende lekerommet,male det litt og lage hyller nii,tapetsere og dele opp i rom slik det også kan bli et lekehus for Polly,Pet Shop...bare fantasien setter grenser.Martine har alltid vært glad i alle slags hus,og fjortis-wannabe´en vår ønsket seg både Playmobobil-hus og Sylvanian-hus til jul!!!Men...hun kan ikke få alle sorter heller så der ble hun skuffet!




Kanskje skal man lage en slags kosekrok som kan være god å slenge seg oppi også?


Det er ikke meningen å bruke noen formue på prosjektet...leker har vi,og da er det bare litt maling som skal til,og kanskje litt tapet.Martine ble hoppende glad når jeg fortalte henne at hun kunne få sy gardiner  og Linus ville være malermester!



Så tager vi det vi finner....det er mye moro man kan gjøre med det meste :)

Tryll,tryll!



En krok med utkledningsklær er vel også et must....alle unger synes jo det er gøy å kle seg ut!Våre intet unntak :)

Nei nå har jeg lagt aaaltfor lenge syk,med aaaltfor god tid til å tenke ut prosjekt og idèer - veldig gøy å tenke ut men gørrandes kjedelig å ikke få begynne med det samme..eller helst i går;)
Men nå skal jeg ta med meg den kommende sy-damen min ut på kjøkkenet og se om hun er noe kokke-emne også,mens broren har slått seg ned sammen med papsen og spiller Bridge! 










2 kommentarer:

  1. WAW TOVE
    HER VAR DET UROLI MASSE Å TITTE PÅ
    MÅ SE OMMIGJEN
    SÅ BRA DU DELER SÅ MYE VAKKERT
    ØNSKER DEG VIRKELIG GOD BEDRING
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  2. Et lekerom er ikke dumt. Skulle gjerne hatt plass til et selv.
    God bedring og klem

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.