torsdag 24. januar 2013

Å velge....


...et av to onder er som regel ikke enkelt.Smaker like surt begge alternativene.Men av og til har man ikke noe valg.Jeg sliter litt med å finne ut hva som er best for meg for tiden.For når jeg har vært på beina en stund,av og til liten,av og til stor,så blir jeg  alltid så sliten i ryggen...det brenner rett og slett og når det kommer er det bare å legge seg ned...da stønner jeg som en gris,og synes det er så deilig å la kroppen få hvile.
Men....hva skjer så?Når jeg legger meg ned kommer noe annet spetakkel snikende,selvfølgelig.Beina mine er så rare for tiden,det verker og spesielt om jeg drister meg til å legge meg på siden så kommer lårmusklene for fullt med protester.Ligger jeg på ryggen så er det full guffe med muskelrykninger og verk i hele beina.Så i natt var det pjaskete med søvn...noe som gikk hardt utover vekkerklokken da den ringte i dag tidlig (håper den virker  imorgen,hihi).Så når jeg og Martine var ferdig hos tannlegen hvor hun blek,men fattet trekte ut restene av en tann som knakk i går,bestemte jeg meg rett og slett for å finne sengen igjen.


Liker ikke å legge meg når ungene er på skolen,for det er liksom min tid på dagen hvor jeg kan styre som jeg vil,noen verdifulle timer som alltid går så altfor fort ,men av og til har man ikke noe valg.Så nå har jeg lagt under dyna  og hutret og hakket tenner,av en eller annen grunn fikk jeg ikke varmen i meg :/


 Så når jeg skimtet sol gjennom gardinene så tenkte jeg at jeg kunne vel like godt stå opp og nyte årets første solstråler som å ligge der og fryse!



Å for en følelse å bli blendet av solen!!Knipe øynene igjen av det skarpe lyset,for så å lukke dem sakte opp og venne seg til den herlige solen som har vært borte noen uker...og alltid er like fantastisk å få igjen!Lykke :)


 Det var bare å gjøre som man tenkte,stå opp,dusje seg og få på seg klær!




Det var da ho Erna våknet!Erna,det er høyresiden min!
Den har vært kranglete siden 12/9-2011 for å være nøyaktig.
Det har blitt att prøver av alle slag og styr og stell,men som dere kanskje vet er det visst Fibromyalgi jeg har og Erna er en del av det spetakkelet.Så i dag når jeg er på beina kommer hun og 
krangler i vei og gir noen intense stikkende smerter i midje-siden.Knærne mine koker også.Som jeg syter!Jeg som aldri skulle ha en sånn syte-blogg,men en good-feeling en!Og nå tar jeg meg stadig i å lire av meg ene klagesangen etter den andre.Dere må vel være lei?Men merkelig nok blir det flere og flere som titter inn til meg på Sammensuriumet,dette til tross for at jeg ikke har et eneste bilde med slike fancy fargerike papir pom-pom´er med!Skjønne et den som skjønne det kan!!!Kommentarer fra inn og utland,mail likeså...jeg synes det er så koslig og verdsetter hver eneste en,så takk for det!Spesielt sånne dager når man kanskje burde ligge hele dagen?Eller burde man ikke det?
Synes det er vanskelig å vite...tror ikke det er sunt å ligge hele dagen heller,og samtidig så får man hele tiden høre at man skal lytte til kroppen.Joda,snakker gjør kroppen,det er jeg som har problemer med å tyde den...bortsett fra Erna da.For når hun lager liv,da er det best å adlyde.En dominant og bestemt dame.

 Ikke helt ulik en annen Erna ;)

pictures Pinterest

1 kommentar:

  1. Ha en fin dag :)

    Lov og syte litt da ;)
    Så blir det litt bedre etterpå.

    Klem

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.