tirsdag 11. desember 2012

Tenk på....



...småfuglene og postmannen!



Best å begynne med det siste først,- postmannen er nemlig som oftest en dame så best å få det på det rene før noen blir fornærmet;)
Det heter sikkert egentlig Postbud eller noe i den dur???
Jeg har ihvertfall vært avisbud i mine yngre dager,og da husker jeg spesielt en plass jeg hver julaften fant kaker og twist og en koslig julehilsen!Det var veldig koslig!Så i dag fant jeg plutselig på at jeg ihvertfall kunne pynte postkassen om ikke annet...så får vi heller se hvordan det blir med kaker og twist etterhvert?
Fant selvfølgelig ikke min kjære venn stiftepistolen,som jeg mistenker er på tur til Molde i bilen til Gubben,som er der på jobb.
Hammeren likeså - så mangel på redskap gjorde at det ikke endte opp helt etter planen med pyntingen,men det er en begynnelse :)
Og tenke seg til,fuglemater'n som ble kjøpt for flere måneder siden ble endelig opphengt og jammen fikk ikke den også en kvast kristtorn
- fuglene i nabolaget syntes tydeligvis den nye matstasjonen var likandes,og var raskt på plass for å sikre seg noen brødsmuler!En annen dag skal jeg lage et lite morsomt skilt å henge opp ved siden av...ikke det at jeg tror det er noen stor fare for at kvirrevittene skal lese det,men bare for moro skyld rett og slett -
viktig med humor i hverdagen,og viktig å mate våre små venner :)


Det hadde kommet overraskende mye snø når vi stod opp i dag,det var helt eventyrlig ute og jeg måtte jo knipse...selv om bildene på ingen måte yter omgivelsene rettferdighet.Himmelen uti fjorden og over Ålebyen var helt nydelig grå-blå-rosa-aktig...med løfte om snø enda mer snø!



Men dette hvite snø-styret var visst litt skummelt syntes noen!


Ragdollen Bruno kikket forskrekket opp da han stakk snuten ut for døren,og lurte på om jeg var helt riktig navla:
"Gå ut...på det derre greierne der,- iiik!"


Denne karen derimot,visste ikke hvor han skulle vri og vende på seg omtrent,-rullet seg i snøen og skulle vise seg frem og det syntes jeg egentlig var veldig greit...for dette er nemlig villkatten Willy som du kanskje har lest om før på Sammensuriumet.Veldig greit at han får seg en vask i snøen...godt vite hvor denne karen har vært?Vi var nemlig helt sikre på han hadde krepert siden vi ikke hadde sett han i vår,men forrige fredag kom han plutselig inn om morgenen og jeg syntes jeg hørte en sånn fremmed mjauing når jeg var på vei opp trappen i mørket,og når jeg fant ut at det var Willy kan du skjønne hakesleppen ble rekordstor!Siden har han altså vært her,raringen,og ser ut til både å ha funnet roen og koser seg.Ragdollene som syntes de er de tøffeste kattene på denne jord (i følge dem selv) har til og med begynt å venne seg til framandkaren,så nå spørs det om her helt sånn plutselig ble katt nummer syv i huset (skrev tallet med veeeldig liten skrift og håper de fleste har vansker med å lese det siden det nesten er litt pinlig!)Men vil Willy være her så må han selvfølgelig få lov til det,han er faktisk litt spesiell for oss!
Så derfor får jeg vel minne alle på ikke bare fuglene,postmann/kvinne/budet men også på at dere mååå kastrere og sterilisere kattene deres så slipper vi villkatter som lider!



Siden jeg likevel sitter her og vifter med pekefingeren og forteller folk alt de skal huske så skal jeg jammen minne de på en ting til:
Hold ungene deres hjemme fra skolen når de er syke,til de er friske!
Nå får folk omgangsyke og alskens styggedom opptil flere ganger,og i dag var Martine hjemme fra skolen fordi hun hadde vondt i magen.
Ingen feber heldigvis,så hun fikk være litt ute sammen med meg og kose seg i snøen og lufte seg litt.Sykdommer kommer og går hele tiden,og smitte må vi regne med,men da er det viktig at man holder ungene hjemme slik runddansen med smitte kan stoppe opp!
Da var dagens nesten uendelige moralpreken over...
best jeg slutter før jeg kommer på enda mer å mase om ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.