søndag 30. september 2012

Den forretningsreisende....


...er det nye kallenavnet på Gubben.Selvoppnevnt sådan.
Etter et aldri så lite dikt med klagesang og hint i et og samme vers på sammensuriumet for en tid tilbake,har Gubben nemlig tatt lærdom av fruens misnøye og ringer rett som det er når han er ute på veiene!Da innledes samtalen med at herremannen presenterer seg som den forretningsreisende.Vi ler litt begge to da og synes det står til,for en humør dere :)
Så da den forretningsreisende var i Trondhjem forrige uke kunne han ved hjemkomst overraske madamen sin med gave til og med!
Første reaksjon var selvsagt mistanke....hva galt hadde han gjort  mon tro,- men det eneste gale han hadde gjort var å bestille en hel haug med dvd-serier/filmer til seg selv når han satt og kjedet seg på et lite trivelig hotelrom.Så det var vel der den dårlige samvittigheten slo inn ("no blir ho sikkert potte sur igjen dinna kjerringa")...så da kjøpte han likegodt noen til meg, - også kalt blidgjøringsmiddel eller smøring!
Men la gå...smøringen gjorde nytten og jeg gleder meg veldig til å oppdatere meg på Downtown Abbey som jeg datt av lasset på en gang under sesong to.Tenk dette har Gubben unnskyld,den forretningsreisende fått med seg og kjøpte hele tre dvd'er til min store og gledelige overraskelse!Det er nesten så jeg blir imponert!!Det er håp i hengende snøre!!!

Tror dere jeg gleder meg til å kose meg eller???
I kveld begynner visst sesong 3 på tv'n også...
får vel hoppe galant over den jeg for hvem vet hva den 
forretningsreisende kan finne på å kjøpe en annen gang?

takker og bukker !


1 kommentar:

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.