tirsdag 7. august 2012

Hva er det som har skjedd med meg....



.....noe av det mest utenkelige har skjedd,noe jeg aldri i denne verden,i dette livet skulle skje:

Jeg har begynt å like blått!

 
Jeg tar det riktignok pø om pø,og liker det bare litt om gangen og i små doser....men en liten dæsh her og der kjenner jeg 
kan bli ganske bra.Og ser jeg.På alle desse bildene.Som bidrar
til at blå-likingen min blir enda sterkere!Blått sammen med grått
er faktisk veldig tøft...det gjelder både lyse og mørkeblått!








Det var ikke bare det at jeg ikke trodde jeg kom til å like blått for noen år siden,jeg var faktisk skråsikker!!!Men så feil kan man ta...og her ligger jeg jo og ikke får sove grunnet kløing og verking og det i et hvitt og blått soverom!Sånn kan det gå....






Jeg kjenner jeg blir litt bekymret med tanke på hva mer som kan forandre seg med tiden,hva mer kan jeg komme til å like???
Fotball?Kobber?Begonia?Fondue?Pommes Frites?Fisk?St.Paulia?Reker?
Messing?Boksing?Flate ballerinasko?Kylling?Vin?Langrenn?Pitbull?
Skremmende tanker...ut av alle desse "forferdligheter" skal jeg kanskje bare være glad det tross alt var blått jeg ga etter for!


Den blå dæsh'en min kan få komme i mange formater...et skap,en lampe...eller en knallkul tallerken kanskje?
Industrielt,rustikt,romantisk,shabby eller klassisk?





'











Jeg tenker jeg ender opp med noen puter og lys til å begynne med,
og absolutt-definitivt flere Bastinkopper som desse- *elsker*


Men aller,aller først må det komme ny sofa i hus...og tenke seg til at både kjerringa og Gubben har blitt enig om den samme....
nå gjelder det bare å få lommeboken til å bli like enig ;)





Det må bare brukes et kraftuttrykk for å beskrive min umiddelbare øyeblikkelige love-at-first-sight-følelse da jeg fikk se de nye tekstilene fra Jeanne D'Arc Living-----DÆSKEN DRULE!!!Fiiine!





Og mens jeg ligger her og oj' er meg over alle desse nydelige inspirasjonsbildene ser jeg at himmelen faktisk begynner å bli blå også!Så deilig!Kan man håpe på litt sommer?Jeg får vel uansett bare komme meg ut av loppekassen for å ligge og kjenne på alt som svir,klør og verker...ikke bare sånn rent kroppslig men det begynner jo nesten å klø oppi hodet mitt også når jeg ser alt det fine her...vel,det er bare å komme seg i gang med noe forefallende husarbeid så glemmer man kanskje å kjenne på det?
Heeeei...hvor ble den blå himmelen av forresten?Var det bare et glimt?Var det bare en liten blå dæsh?;)

images via pinterest

12 kommentarer:

  1. Vilka underbara grå/blå toner....önskar dig en fin dag. Kram

    SvarSlett
  2. Beautiful colors, chairs, and your blog. I love it all, regards Monika:))

    SvarSlett
  3. Fantastic post!
    A lot of inspiration. I love this color scheme!

    SvarSlett
  4. titt tei her er jeg igjenn:))
    blått er flott!!
    for noen bilder Waw!!!
    klem fra Eli:)

    SvarSlett
  5. Veldig mange fine, fristende bilder her. Ser ut som du har plukket ut noen bilder fra Home&Cottage, stemmer det? Synes jeg få Baltazar-sofa, som jeg har falt helt og fullstendig for - i blått!

    Det er bare det at den er så altfor dyr. Med 2+3 seter og et sett ekstra trekk kommer det på nærmere 40 000 og dermed er det helt uaktuelt. Dessverre. Sofaen får leve videre i drømmene..!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei:)
      Vet du...jeg har plukket bildene fra pinterest så jeg aner ikke om de er fra Home & Cottage - men jeg liker veldig godt H & C sine møbler...og alt annet forresten.Håper på en butikk til Ålesund snart!
      Sofa til 40000 merkes godt i lommeboken,jeg er helt enig....den får leve i drømmene!!!!!Heligvis finnes det mye annet fint,men det er rart med det....enkelte ting får man ikke ut av systemet:/
      Jeg satser på grå sofa,så får det bli litt blå puter etc,enklere å skifte puter enn sofa i fremtiden;)
      Toveklem:)

      Slett
    2. Du får sende H&C en epost om at de er ønsket i Ålesund eller starte en gruppe på Facebook, eller noe. Alle fortjener en H&C-butikk i sin nærhet! :)

      Ikea-sofaene ble brått så kjedelige da jeg oppdaget H&C, synd siden jeg kunne kjøpt mange sofaer på Ikea for prisen av en H&C.

      Grå sofa kan være lekkert det!

      Slett
    3. Hihi,tror du ikke jeg har vært i kontakt med dem...FORLENGST!!!!Jeg har mast mye jeg...og gir meg ikke så lett!!
      Toveklem.)

      Slett
    4. Kjempebra, det må du fortsette med! Hvis du lager en gruppe på Facebook som heter "Vi som vil ha H&C til Ålesund" og får mange medlemmer/liker - DA må de vel skjønne poenget?!

      I morgen kommer det et "interiør"innlegg på http://lammelaartanker.wordpress.com/, du må følge med (jeg lenker til deg og dette innlegget).

      Slett
    5. Hmm...dette høres da spennende ut!!!Kan nesten ikke vente til morgendagen;)
      Toveklem:)

      Slett
  6. Blått har alltid vert en av mine favoritt farger. (så mye at som liten ble jeg kalt: Lille Blå)
    Nå er det ikke så mye i interiøret her hjemme som viser til min fascinasjon for blått. Jeg har noen blå vaser, men thats it...men når jeg ser på alle disse flotte bildene, så burde jeg absolutt satse på mer blått.

    Klem fra meg

    SvarSlett
  7. Hei....nå kjenner jeg meg igjen i det du skriver.....har egentlig aldri likt blåfargen hverken på klær eller i interiøret, men etter mitt nye liv her i Frankrike, hvor jeg hver dag våkner opp til blå himmel og ser utover et azur-blått hav....har det faktisk blitt en av mine favoritt farger. Men fortsatt går jeg ikke i blå klær altså...hihi. Masse herlig inspirasjon her hos deg! Varm klem fra meg

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.