onsdag 15. august 2012

Hmmm tenkte ho mor....



...mens hun satt og klikket på pc'n i påvente av at ungane skulle våkne i dag tidlig.Våknet gjorde de til slutt,men da var det iallefall ikke tidlig lenger!!!Mitt omsnuingsprosjekt gikk rett i dassen for å si det mildt...klokken 11 kom de tuslende opp!!!
Så jeg fikk god tid å tenke på både det ene og det andre,
deriblant kom jeg på at jeg jammen skulle overraske trøttingane med en noe annerledes frokost!!!!
Dermed bar det opp loftstrappa for å lete frem picnickorgen...
frokosten skal spises i det fri hadde jeg bestemt!!!


Sol og varme,ja faktisk sommeren itself måtte nytes
- oppetter Bratthaugtoppen bar det på koslige stier!


Det er ikke så lange veien opp,akkurat nok til å bli andpusten om man går fort nok er er tungt nok lastet,som meg;)
Utsikten er likevel fantastisk,og vi ser laaaaangt
 utover Borgundfjorden,veldig flott!


Og oppe var det bare å trakke ut av skoene og kjenne
 gresset mellom tærne igjen!



Eller legge seg ned,tygge på et strå og titte på skyene...som heldigvis var i fåtall i dag:)


Posere for mamsen var selvsagt sånn passelig gøy,
men snuppa Martine presser frem et smil!


De gnog og gnagde nedi magene våre-  så frem med maten!!!!!
Ungene var spent på hva som var oppi kurven,og i tillegg
hadde vi kjøpt med oss ferske,deilige rundtsykker!





Så deilig det var med mat i friluft...alt blir bedre da!







Det var mye rart oppi sekken til ho mor,liketil radio og puter
draksa ho med seg!Og enda gøyere;ballonger og blåsebobler!

















En annerledes og forfriskende frokost,en deilig stund i herlige omgivelser...en sen,men veldig god start på dagen vår!


Og rare mamsen måtte selvfølgelig drage frem kameraet på vei ned igjen for å knipse noen bilder av et gammelt uthus og ei løe..
mett og god på frokost ja,men aldri mett på slike motiv!


Mer sommer ble det utover dagen,etter å ha vært hjemom en liten tur stakk vi opp i Jentavika på den lille sandstranden der for noe som i utgangspunktet skulle være en liten tur og bade...men ungene var uti i over to timer og hadde det kjempegøy,traff klassekamerater og storkoste seg.Da må en utålmodig mamma som egentlig heller vil hjem og tusle der bare senke skuldrene og la sommer være sommer,og barn være barn!

Moments to remember :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.