lørdag 4. august 2012

Fra makrell til Justin Bieber.....


...ja i dag tar jeg for meg et av livets virkelig store mysterier,som vanlig er det de seriøse og viktige temaene i verden som blir tatt opp på sammensuriumet!!For man kan sannelig undres og spørre seg:
- hva er sammenhengen mellom Justin Bieber og fiskearten Makrell?


Vanligvis vil jeg tro der ikke finnes sammenheng i det hele tatt,
men det har en frøken her i huset tenkt å gjøre noe med!
I rene skjære Røkke-ånden tok hun med seg dagens fangst på sjøen og gikk med en gammel barnevogn rundt i nabolaget og prøvde lykken med å selge fisk.Fem kroner per makrell!
(Og jeg tenker med meg selv at det var nå jaggu på tide barnevognen ble trillet litt på igjen....det kan selvfølgelig oppfattes som et hint dersom en viss en titter innom her;)


Godt at fiskelykken var stor når vi var utpå sammen med morfar...av og til fikk vi fisk til og med når sluken var på vei ned,og alle fikk kjenne det nappet på troa si flere ganger!Vi trodde til og med vi på toppen av det hele skulle få se et glimt av selveste Sonja og Harald også idet Kongeskipet gikk forbi rett bortom oss,men kan ikke skryte på oss annet enn litt kongelige bølger.Vi vinket for sikkerhets skyld,så om de kongelige høyheter mot all sannsynlighet skulle titte innom Sammensuriumet så var det altså vi som vinket,hei-hei!Litt rariteter ble også dradd opp....jeg skal love vi hylte av latter ombord da jeg dro opp en akkar som plutselig sprutet blekk så det stod etter!!!For et skue!Han fikk slippe ut igjen,heldiggrisenfisken!
Men ikke alle var så heldige,og er nå å finne i grytene hos naboene våre rundt omkring.Martine stråler som en sol!!!!
Tenk hun tjente hele 77 kroner som går rett i magen på sparegrisen som av alle ting heter Justin Bieber den også!!!


Og pengene som samler seg opp i magen til Justin Bieber,ja de skal brukes til London tur.Grunnen til at vi skal til London heter også Justin Bieber...på ekte!For når vi ikke fikk tak i billett til oslo-konsertene i april neste år så reiser vi til London i mars.Faktisk er det billigere for oss å reise dit!Men kommer garantert til å bruke mer penger!Så jeg har sagt til Martine at det er bare å spare unge dame!Vi har allerede snakket mye om alt det andre vi har lyst å gjøre når vi først er der,og da skal vi ialle fall avansere fra makrell til en noko større fiskevariant,nemlig hai!!!!Martine har veldig lyst på akvariumet og det passer bra siden det ligger rett ved London Eye som hun også har lyst å ta en runde med.Jenta er veldig glad i alt som har med sjø og fisk og gjøre,og det å få se en hai på rett er visst en tanke som frister veldig.Sier meg enig :)


Og gjett om jenta blir vill i blikket når jeg forteller om Hamleys...intet mindre enn 7 etasjer med leker...*dån*!!!!





Og ho mor sjøl bruker selvfølgelig London-turen som unnskyldning til å besøke litt andre turistattraksjoner...det gjelder å ha litt variasjon og jeg er sikker på Martine har godt av en pause fra| Hamleys og kan bli med mora på både Cath Kidston og Rachel Ashwell,så skal hun få se hvor smørblid moren plutselig blir resten av londonoppholdet!!Musical må vi også på,og lurer litt på Wicked?Hekser er nemlig litt spennende synes frøkena,men også skumle....hmmmm?Vi har god tid å finne ut det på :)


Men aller viktigst på hele turen blir det selvfølgelig å få gå på konsert med helten sin Justin!!!!


Jeg må bare innrømme at jeg nynner litt på sangene hans jeg også innimellom,man blir jo ikke helt upåvirket når datteren spiller cd'en x antall timer i døgnet!Og jeg må vel innrømme selv om jeg føler meg alt,altfor gammel for denne ungfolen så synes jeg at han er ganske søt jeg også!!!

I motsetning til en makrell ;)

1 kommentar:

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.