mandag 28. mai 2012

Til topps..


...om ikke helt til toppen av Sulafjellet så kom i alle fall jeg og gjengen min oss opp på Blåfjellet i dag :)
Veldig god trening for ryggproblematikken min -
det kjennes godt oppetter veiene skal jeg
love,men fy søren så deilig det er å endelig kunne komme seg litt opp i høgda!Ungene var kjempeflinke og var langt foran oss gamlefolket...Linusen skulle på død og liv komme først.Vi lo godt av knallen når vi såg han lenger fremme med hendene i lomma pratende med en noen vilt fremmende...og når Martine fortalte hva han hadde sagt etterpå så var vi i grunnen veldig glade for at det var en viss avstand.Han kunne nemlig ikke fatte og begripe hvorfor noen var så dumme at de brukte skistaver for det var jo ikke snø!!!!Og det burde nå dere gamlingane vite,hadde han visst sagt *rødme*!!!Oppe blåste det ganske kraftig og kald vind...vi stod lenge og tittet på en kar som skulle ut med hangglider men han måtte visst gi seg på det grunnet vinden...det var dumt for det var ofselig spennende å se på for ungene å komme så nært innpå !Jeg fatter ikke at de tør hive seg utfor....men Linus var selvfølelig klar om han fikk sjansen!


 

Utsikten mot byen (Ålesund) er det ikke noe å si på...flott med turistbåten i bybildet også!


Brrr...en forblåst og kald gjeng men kjekt var det no lell.Helt til...
frøken Andersen på vei nedover plutselig ligger nedi baken og ruller og oj'er seg,med overtråkket fot nok en gang!!!!Jeg som endelig synes jeg hadde begynt å bli bra på andre foten fra forrige overtråkk!Det var vel dumt å gå i joggesko...tydeligvis er leddbåndene særdeles svake enda!Måtte finne meg en stein å sette meg på til verste kvalmen hadde gitt seg...og heldigvis hjalp Gubben og ungene meg med hundene ned igjen resten av turen...som var ganske så ubehagelig!Så her ligger jeg i sofaen igjen da,hvor mykstekt løk har funnet nye bruksområder - denne gang til å ise ned foten min.Heldigvis er det ikke så ille som sist gang,men uansett veldig låkt.Og nå fikk jeg i tillegg altfor god tid til å kjenne akkurat hvor mye min nyervervede soleksem klør absolutt alle plasser!Nei elendet tar ingen ende!Linusen ropte ut når vi var på vei hjem igjen:
"Der e mormor og morfar sitt hus!!!Men det såg ej no forresten fra Blåskjellstoppen....!" 


 må nå smile uansett :)

1 kommentar:

  1. Halloj!
    Vilka vackra bilder på en helt otrolig utsikt.
    barnen dina ser ut att trivas där på höjden hihi.
    Ha det gott kraaam Arja

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.