tirsdag 13. desember 2011

en perfekt anledning...


...til ¨å bruke desse utrolig nydelige bildene jeg har hatt liggende på pc'n her en stund er det i dag.Skulle egentlig leke meg litt med eget kamera,men i dag har lyset vært veldig dårlig og laaangt i fra optimalt til innendørs bildetaking.Av hvite skjorter og kjoler.Sånn litt i Santa Lucia-ånden,siden det er den dagen i dag.Første året jeg ikke har en hvitkledd engel på glorie rundt hodet...litt rart.Så da tenkte jeg som såå at jeg kunne trøste meg med det nærmeste jeg kommer,- rundtomkring i det sammensuriumske hjem henger det nemlig mye rart og dingler,b.l.a en gammel hvit nattkjole fra min farmor Elvina og en liten skjønn skjorte fra ukjent opphav.Det får heller bli en annen gang.Slik gikk det visst med de påtenkte hjemmebakte lussekattene også...det ble med tanken.Godt var visst det,for det var visst opptil flere som hadde delt ut på skolen så da tok jeg heller litt ansvar og sørget for litt mer næringsnyttig matinntak.
Det næringsnyttige varte ikke så fryktelig lenge,pepperkakehuset vi stekte i går skulle pyntes i dag og da gikk det som det måtte...non-stop,glasur og alskens pynteting hadde en merkelig tendens til å havne i et par barnemunner minst like mye som på huset.Men huset lider slett ingen nød...tvert imot så er det overlesset med snop,- ungene pyntet hver sin langside på huset og mamsen synes kanskje ikke sånn rent arkitektonisk og utsmykkingsmessig at det harmonerte,
men av og til må nok mamsen svelge noen kameler og la det stå til.
Laaangt viktigere var det at barna koste seg med å pynte (les:grise!) og ble stolte byggherrer når siste detalj var på plass!
Så sånn ble dagen i dag,- aldeles ikke etter planen men egentlig er det veeeldig greit at det ikke alltid må gå etter en plan.Det er deilig å kunne være litt impulsiv og ta ting på sparket,sånn som det passer seg og lager seg til.Og nå laget det seg til slik jeg kunne dele desse bildene fra Memini - jentene her har på seg skjønne kjoler fra merket,og bildene er helt nydelige i seg selv.Og slike rosa englevinger vil jeg ha altså!!!!Ikke helt SantaLuciafargen,men

 absolutt Tovefargen;)

1 kommentar:

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.