torsdag 8. desember 2011

deilig oppskrift.....








...på det som må være en av de beste suppene jeg vet om!
Så derfor tenkte jeg dere skulle få oppskriften her,så kanskje flere har lyst å prøve den?Min mor pleier ofte å si som så når hun har gjester og serverer mat av ymse slag:

"Ej he for å by,men ikkje for å true!"
Så kjekk er ikke jeg.(Bombe!)For jeg truer!Dere bare   prøve denne smakfulle,deilige suppen og jeg er sikker på dere blir like stor fan av den som jeg er:)
So here it comes,the delicious,wonderful and absolutt fantastiske

Reve-enkas oste-suppe:

500 g kjøttdeig
1 purreløk
1 rød paprika
2 pk kremost naturell
1 pk kremost krydder
1 l vann
2 terninger grønnsaksbuljong
1 terning kjøttbuljong
1 bunt persille

Stek opp kjøttdeigen i olje/smør,og del i små biter.
Kutt opp paprika og purre,fres dette sammen med kjøttdeigen.
Kok opp vannet med ost og buljong,slik osten smelter.Så tar du oppi kjøttdeigblandingen og lar det hele få godgjøre seg litt.Like før servering strør du over finhakket persille.
Server gjerne med deilig brød til

Velbekomme

(Jeg innbiller meg forresten at det sikkert er kjempegodt å bytte kjøttdeigen med kjøtt av forskjellig slag,alt etter smak,og det kan sikkert være deilig med pasta nedi også..prøv selv:)

2 kommentarer:

  1. Låter ju otroligt gott måste jag säga, jag som älskar ost. Jag har skrivit ut receptet, tack för det. Ett danskt järnfönster kostar i frakt ca 500 svenska kronor så det är svindyrt...tyvärr.
    Kram Pia

    SvarSlett
  2. Uhm... den lyder lækker.
    Tak for opskriften.

    Ha´en dejlig weekend.

    Knus Susi

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.