onsdag 27. april 2011

ikke bare lim.....

...men superlim!




-føles det ut som har vært i sving på netthinnen min!
Dessverre.For hva møtte oss i veikanten da vi var på vei til medi3 for skulderoperasjonen min i dag tidlig? Trafikken gikk saktere og saktere og vi skjønte fort at her hadde noe skjedd,og jeg satt vel og hoppet i setet og tenkte at det skulle nå vel ta seg ut og komme for sent til operasjonen min! Men så skimtet vi noen styr i veikanten lenger fremme...en bil stod oppi siden med nødblinken på og en mann satt i grøften med hunden sin som hoppet og spratt.Trodde jeg.Men så har det seg jo slik at det er ikke helt fritt for at jeg er litt nærsynt da.Men særdeles sjelden bruker sjåglassa mine.Derfor kan ting fort virke litt annsleis enn de faktisk er,virkeligheten blir nko fordreid innimellom.I dette tilfelle også.For når vi kom nærmere så viste det seg når vi passerte denne herremannen i grøften at det slett ikke var en hund han holdt!Det var en hjort!Mannen hadde et bånd på den og den kavde og styrte og prøvde nok  komme seg på bena,og det ansiktsutrykket og frykten som  lyste ut av øynene på den er rett og slett et syn jeg kommer til å ta med meg resten av livet.Gru på jord.Prøver å trøste meg med at tross alt så ble det nok slutt på lidelsene til dyret og bra er det,men så er jeg jo slik laget at jeg synes nå synd på alle dyr uansett.Før gråt jeg vel nesten en skvett for hver eneste hest som døde i wester´n-filmene som var såååå kjekke!(Og når det er sagt så kjøpte Gubben Centennial her forleden og jeg kan bare konstatere at det var ikke akkurat slik jeg husket det nei...for en skuffelse!!!)
Så i dag går jeg rundt med en kvalm følelse og tenker på stakkaren som endte sitt liv på denne måten.Og så får vi være glad ingen mennesker ble skadet,og eeeenda gladere for at det ikke var nettopp meg som var uheldig og fikk en hjort foran bilen...det hadde jo vært katastrofe!!!!!R.I.P nyyydelige hjort,håper du hadde et godt og langt liv så lenge det varte og får det enda bedre der du nå er!


Dagen har heldigvis utartet seg litt bedre etter dette.Jeg beordret sweet dreams på Medi3 og hadde visst snøvlet og beordret voldsomt da de vekte meg etter søvnen:
"neeeeeeeei,ej orka´kje" var visst en av setningen jeg hadde lirket ut av meg!
Men nå er orken på plass og et lite stopp på moa og litt snusing i butikkene var rett oppfriskende,- kjøpte ingenting men jammen var der mye som fristet!Vel hjemme fant jeg Vakre Hjem i postkassen og etter å ha blafret igjennom en kort stund så var det bare å konstatere at aaaa,åååå,ooooh,ojojoj....maaaaaaaaaasse fint!!!! 
Så skulle mailen sjekkes og der var b.l.a nyhetsbrev fra Living.Med særdeles gode nyehter.For denne damen hadde nemlig tenkt seg nedover til Bergen i nærmeste fremtid for å kjøpe et etterlengtet nytt bord til kjøkkenet på Living....hun har faktisk lenget i nesten et år !!!! Kjøpte meg jo den nydelige Frøya-benen på Idé Skeidar i fjor som jeg har på kjøkkenet ,og da den var vel plassert var det lett å se at mitt runde bord hadde gjort sin karriere og ikke passet inn lenger.Lette litt etter bord rundtomkring og i en brosjyre på Livng fant jeg det.Og i dag var spisebordene på Living på tilbud,- halve prisen og det er igrunnen helt greit!!!
Så nå har frøken Andersen hivd seg over telefonen og snakket med en kjekke og hjelpsom bror i Bergen som vil kjøpe og hente det for meg...og kjekke folk på Living Lagunen som får det siste ledige bordet fraktet fra Stavanger til Lagunen slik broren min kan gjøre sin oppgave!Så nå gliiiser jeg og er så happy og glad og gleeeeeder meg sånn til å få det på plass!!!Så nå skal jeg fokusere på de deilige nyhetene,det fantastiske været,glede meg over 6 uker "fri" og gå meg en tur:)


         la vita e bella:)



5 kommentarer:

  1. Håper hjortens lidelser ble kortvarige. Jeg kjenner det i magen når jeg tenker på dens redsler.

    Og god bedring til skulderen din. :)

    SvarSlett
  2. Hei innom for første gang!
    Koselig blogg du har!
    Klem fra Beate

    SvarSlett
  3. Alt ordner seg for snille jenter, heter det jo! Så flott bord! Tenker det blir én glad dame når det kommer i hus. :)

    Ønsker deg en fiiin kveld! Håper formen er ok etter operasjonen i dag. God bedring!

    Klem,
    AW

    SvarSlett
  4. Uff da. Ikke noe særlig!

    Ha en fin kveld da... :)
    Klem Anine

    SvarSlett
  5. Snyft. så synd på den fina hjorten. Men du kan komma till min trädgård och få några rådjur som äter upp mina rosenknoppar, Du kan TA SÅ MÅNGA DU VILL!!!!!
    Vad spännande det ska bli att få se ditt bord som kommer sedan....
    Kramis eller UllaKlem som du brukar skriva ;)

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.