onsdag 16. mars 2011

tøffe damer......


...med ben i nesen,det er desse madamene to prakteksemplarer på !!!!! Dette er nemlig to damer jeg bare følge med på tv´n på tirsdagskveldene.....jeg er og blir totalt fascinert over dem begge.La oss begynne med Mary "Queen of shops" !Tidligere hadde hun et program som gikk ut på at hun kom inn utenfra og forvandlet motebutikker rundtomkring i England....med hard hånd,bestemte meninger og til stor suksess!Nå har hun tatt steget ut av moteverdenen og forvandler små lokale butikker som sliter med det meste til små lokale butikker med særpreg og økonomisk gevinst!Jeg må bare si jeg tar av meg hatten...i enkelte av desse butikkene hadde jeg gitt opp og omtrent snudd i døren.I går kveld f.x  var det et par som drev en interiørbutikk,med det rareste vareutvalget jeg noen gang har sett!Men toppen av kaken var sønnen som også jobbet der som rett og slett gikk rundt i morgenkåpe..hele dagen...fordi der var så kaldt.Han ekspederte m.a.o kundene i morgenkåpe!!!???Hallo???????Da ber du om trøbbel kompis altså!!!!!(men underholdende var det jo på sitt vis).Men Mary har en fantastisk tendens til å se mulighetene der andre hadde gitt opp...mulighetene for butikkene men også på det personlige plan med eierne!For en forretnings-sans denne dama har og jeg bare suuuuuger til meg all informasjon og sitter og nikker og er så enig !
Tabatha fra Salon Makeover går Mary en høy gang og er skikkelig bitchy...ingen nåde blir vist og hun er sylskarp i replikkene!Tabatha forvandler med hell frisørsalonger som sliter ...men jeg snapper opp det hun lærer fra seg der også og tar det med meg videre i min hverdag,- mange innen servicenæringen  burde nok fått med seg begge desse programmene og lært litt!!!Meg gir det ihvertfall gode tips vel verdt å ta med seg videre i hverdagen...og fremtiden;)
Og da kom jeg på noe jeg satte stor pris på og ble rett og slett veldig smigret over som skjedde i går...litt kvalmt er det vel å "offentligjgøre" det her,men essa,når brydde jeg meg om hva andre synes????
Jeg var nemlig innom NAV for å sjekke at de hadde fått all informasjon de trengte for å utbetale sykepengene mine nå straks,- i fjor hadde nemlig ikke regnskapskontoret sendt fra seg det de skulle og da fikk ikke jeg penger på evigheter,noe som var heller kjedelig!Derfor ville jeg gardere meg nå,selv om det etter min mening skulle være helt unødvendig!Men joda..her hadde ikke arbeidsgiver levert inn papirene!Er det mulig sier bare jeg,slikt synes jeg rett og slett er en skam!!!!!Arbeidsgiver har ansvar for å sette seg inn i gjeldende regler og følge dem - så enkelt er det,ingen unnskyldning er god nok!!! Vel det var nå den saken,nå fikk jeg ut litt aggresjon også...
Det som var så overraskende og kjekt var at mannen som "behandlet" meg på Nav spurte meg om noe omtrent før jeg hadde fått kommet innenfor dørene:
"Sei mej,skal´kje du starte nokke for dej sjøl snart???"
Der ble jeg sannelig overrumplet og muligens var jeg for en gangs skyld uten ord..
Han øynet vel spørsmålstegnutrykket i ansiktet og sa videre:
"Ej følgte med dej når du jobba nede her og du e no et muuuultitalent!!!" 
Ble jeg muligens enda mer paff? "Meina du nede her...på Rimi eller Gavehuset eller ka?" Tale-evnen var tilbake!
"Ej meina Rimi....det var no du som dreiv heile butikken !!!"
Jeg takket selvfølgelig for de rosende ordene og tale-evnen ekspanderte raskt,og jeg fikk erkjent mine lyster om å starte butikk fortere enn svint...men siden Gubben min  er uten jobb for øyeblikket kan intet skje på den fronten:/
I den senere tid har jeg også fått tilbakemeldinger fra andre som mener jeg skal satse,og det er godt å høre at også andre har troen! Kanskje er jeg ikke helt tullerusk?Så gjenstår det nok å se videre hva som skjer i fremtiden...og samme hva som skjer gir desse to business-miraklene meg stor glede og ny kunnskap vel verdt å ta med seg!!!


            girl power:)

2 kommentarer:

  1. Hei Tove
    For noen skjønne mynder du viser i ditt forrige innlegg, det er en meget flott hund syns jeg.
    Jeg har mottatt to awards fra Charlotta i Sidney som jeg gjerne vil gi videre til deg. Håper du vil ta i mot dem.
    Du finner dem på denne adresse:
    http://theessenceofthegoodlife.blogspot.com/2010/01/thanks-for-awards.html

    Ha en fin kveld!
    xx
    Lene

    SvarSlett
  2. Hei Tove.

    Der kan du se.. plutselig det å få feedback fra noen som egentlig ikke trenger å si noe DET er ubetalelig synes jeg.. kanskje det er et tegn... ?? tenk over det du.. kanskje det er tid for deg og ditt akkurat nå??

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.