mandag 14. februar 2011

what if.....












....ja,alle som kjenner meg pittelitt vet hva som blir skrevet om på bloggen i dag!Håpløs romantisk,håpløst optimist....troen kan ingen ta fra meg!Så:

...what if,this would happen to me?What if...Gubben slo til etter årevis med hinting og gnål,og gikk ned på kne (ja ka farsken,han kan stå oppreist også for den skyld bare noe skjer!!!)Han vet ihvertfall hvilken dag det er i dag!(bare det er ikke verst altså!!)For hva sa han til meg i natt,når han våknet feberheit fra sin dvale i nærmest komatilstand?Hørte han flirte godt for seg selv inne på stuen mens jeg satt og blogget (bombe!) og jeg måtte selvfølgelig få vite hva som var så morsomt? Stakkaren fikk kommet seg på beina og kom hit inn på kontoret til meg,og satte seg ned med et fjasete smil rundt munnen og fortalte at han hadde hatt en rar tanke.For var det ikke sånn at det var en sånn spesiell dag i morgen(altså i dag) ?"Åååå".....hjertet mitt hoppet over et par slag og jeg fikk forhåpninger!Nei det var jo jeg og de villfarelsene mine mente han,(hæææ?kaa?villfarelser moi??)- for han hadde sett for seg at dersom ikke han viste sin kjærlighet for meg i morgen så var jo jeg liksom typen som ihvertfall skulle vise min kjærlighet til han når ikke han kunne vise sin kjærlighet til meg (jada,dette blei innviklet).Så da hadde fyren sett for seg at jeg,da i min kjærlighet til han,hadde spurt en viss fotballspillende bridge-spiller om han kunne spille med Gubben i kveld siden hans faste partner Helge skulle feire bursdag.Hakeslepp!Snakke seg om villfarelser...fyren er jo heeeeelt på bærtur!!!!Og det er meget mildt sagt!
Om det nå var sånn at jeg liksom skulle vise min kjærlighet til deg i dag Kalle-far så hadde jeg lagd en deilig sjokoladekake,formet som et hjerte naturligvis,stekt en god biff og dessert kunne vi jo tatt et annet sted;P  - tent lys litt her og der og lagd en romantisk stemning. Eller kanskje skulle jeg ordnet barnevakt og tatt deg med ut på middag? Men nå har det seg jo slik at du er syk,svineinfluensa sier svigermor og din mamma kom med lungebetennelse?Og jeg konstaterer i alle fall sterk grad av feberfantasier!!Bridge liksom *snøfter*!

Nei da er min fantasi myyye bedre,og brikkene falt på plass nå når jeg var ute og gikk med vofsane!Har lenge visst at jeg ikke vil ha et typisk selskapslokale-bryllup.Jeg vil ha et stort bryllup,men på en liten måte! For meg er bryllup en anledning til å samle slekt og venner som man ellers ikke har så mye kontakt med,så jeg ville nok invitert mange gjester.Men til et uhøytidelig,intimt bryllup.Lokaler jeg har sett for meg er låver,fiskebuder...joda var innom Hotel Union på Øye også...men i dag kom løsningen dettende nedi denne rare klumpen på toppen av kroppen min...jeg kunne tenkt meg bryllup på Devoldfabrikken:)
Da ville jeg,hvis det var mulig,leid Kølbuda men også i tillegg det tomme lokalet som ligger rett overfor Kølbuda...og midt i mellom desse to er det faktisk overbygd uteplass!Her kunne jeg tenkt meg å sette et par sofaer,fuglebur,- ja mye rart egentlig :) I det tomme fabrikklokalet ville jeg strippet rommet helt,hatt de rå veggene men lagd et par løsvegger som jeg ville tapetsert med en romantisk,fargerikt og skjønn tapet.Jeg hadde selvsagt bestilt strålende vær,varmt og godt slik at vi også kunne brukt kaien bortover og tent masse lys bortetter den!Jeg ville hatt koldtbord...da finner alle noe de liker og stemningen blir også løsere....og man kan jo gjøre mye selv!Blomster i fargene som på bildene her!Kunne nok lagd det meste selv...har jobbet 11 år i blomsterbutikk:) Det aner meg at blomsterposten ville bli den største utgiften på vårt kommende bryllupsbusjett!
Foruten verdens vakreste kjole selvsagt!Og var ikke brudgommen her skjønne,i sixpence og bukseseler?Kunne jeg fått Gubben med på noe slikt?Han liker jo slikt gangster og krigstids-stil...øyner håp:) Musikk hadde blitt masse storband,Frank Sinatra,Michael Bublé og sådanne,men selvsagt masse god partymusikk også:)
Men det som hadde vært aller viktigst for meg når det gjelder det musikalske er sangen som jeg i årevis har drømt om skal spilles idet jeg går nedover kirkegulvet!Har ikke peiling på hva den heter,eller hvem som har lagd den,men det er enkelt og greit nok åpningsmelodien i Toppen Bech´s vidunderlige tv-serie "Herskapelig" - hva hadde Presten sagt når frøken Andersen kom med det ønsket mon tro?" Hallelujah"????? Huff,stygt å si det men det røde teppet de pleier legge på til bryllup matcher egentlig ikke helt min fargeskala ...så kan vi slippe det?
Nå skjønner dere at jeg har tatt helt av,så hvorfor ikke litt til?Fotograf skulle vært Elin med Draumesidene som tar de nydligste bilder...stakkars dame vet det ikke selv enda *lol* - vi får håpe hun tar utfordringen hvis den tid kommer?
Det er ihvertfall ikke vanskelig å la seg inspirere av de nydelige bildene til fotograf Kay English her som jeg bare sukker over,igjen og igjen!Vil ha!
Nei nå må jeg skjerpe meg....men denne tanken er bare så vidunderlig deilig og fantastisk og spesielt nå når jeg fikk alt på plass....og det beste hadde fått være å bli konemora til Gubben min selvsagt.Men fri...det han gjøre!
Så da gjenstår det å se.....

feberfantasier,drømmer eller virkelighet?


3 kommentarer:

  1. Happy Valentine darling !!...love love love Ria................... ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ...... ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ... .... ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ .....

    SvarSlett
  2. Vi får fundera ut nåt för att få gubben din på "fall", han måste ju bli lite mer romantisk så du får ditt fina bröllop ;)
    Kan du inte förstora lite bilder på vackra brudklänningar och sätta lite varstans på husets väggar, och låta en bröllopstidning ligga framme lite oskyldigt( på toaletten, may be). Någon gång måste ju pengen trilla i, som vi säger i Sverige...
    Lycka till, Kram ullamaria

    SvarSlett
  3. Har han fridd? No er det jo over midnatt? :) Trur ikkje at eg hadde takla å vere bryllupsfotograf... I alle fall ikkje med krykker! Men lokala du ynskjer deg er veldig vakre. Eg jobba i systemet der før, så eg veit kva du ser for deg :) Når det gjeld han mannen din, så har eg ingen råd. Han må vel nesten finne på det sjølv? Det seier mamsen min; at karane må tru at dei har kome på det sjølv! ;) Kanskje du kan kviskre det i øyrene på han når han søv? Trur eg har sett det ein plass? Og så er han klar når han vaknar... Hi-hi :)

    God natt!
    E

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.