tirsdag 4. januar 2011

Det lune rede....

...ja,det er dette rommet her!Ihvertfall i følge innehaveren Linus,som har fått det for seg å kalle rommet sitt for det lune redet!Lurer på hvor han har det uttrykket fra??? Men jeg synes nå det er et godt uttrykk jeg,koslig og varmt og det er forhåpentligvis den følelsen han har på rommet sitt! Jeg har nettopp hatt en liten ommøblering hos han,og knipset litt bilder i samme farten.Er så utrolig fornøyd med desse knaggene og kalenderen som Anja på Gavehuset bestilte til meg etter jeg så dem i Vakre Hjem,- de kommer fra Country Corner/Mico.Flott service:)
Og knaggene kom godt med,det er mangt og mykje på et gutterom som kan henges opp,som for eksempel bekledning og hodepryd ; star wars,sjørøver eller konge:)

At Linus er en liten pirat
helt tydelig !
Dette skapet ble som nytt med ny
maling og knotter:)

Til våren skal vi male noen rester og legge nytt gulv,han skal få en industrilampe i taket og tolix-stol til pulten sin og ikke minst legge nytt gulv. Men sengen skal få stå...den er nemlig litt spennende.Den fikk jeg kjøpt av husets forrige eier,og barna har store øyne og vidåpne ører når jeg av og til forteller at i denne sengen låg det en tysk soldat under krigen

Og sverdsamlingen begynner vel å
bli komplett får vi håpe?
Skumle typer foruten den residerende,
finnes høyt og lavt!
Denne stolen bare elsker jeg.Tenk at Linusen faktisk fikk denne i dåpsgave dengang da...
Den har i grunnen vært grunnlaget i hele rommet,og nå står den ved siden av sengen og er full av Linus sine helter fra spilleverdenen....tissepotten fra morfar sitt hjem er ikke akkurat i bruk,men stå der skal den nå lell synes moren!

     Superhelter meg her,og superhelter meg der!Slik skal vel det være hos gutta boys...det aner meg at det blir flere med tiden!!!Jajaja.....
En gammeldags telefon kan være moro,og har fått plass på pulten !Pult er kanskje et overdrevet begrep for det som faktisk er ei gammel skapdør som har stått ute,- her en dag oppdaget jeg at den hadde fått en fantastisk patina og kunne jaggu gjøre nytte som skrivebord...

Her er moodboard´en til LInus sitt rom,farger på ting og tang blir valgt utifra denne fargeskalaen pfriske,glade farger til en friske ,glade gutt:)
Før Linusen kom til verden 
bestemte jeg meg for
om at jeg fik en gutt,
skulle jeg ha dette
stoffet til gardiner!!!
Slik ble det...nøgde:)
Borgen er kjekk å ha,drager og helter
av alskens varianter dukker frem i vinduer
og oppi spir!
Særdeles spennende å leke med!


Egne kunstverk må vi også ha med,gutten er jo ganske så stolt av denne særdeles flotte melkekartong-båten sin!Bakugan plakat i bakgrunnen er et "must"
Halloween er gull for oss som har pirat-gutter...da fløymer det over av skjelett og andre skumle monsteri butikken og er en ypperlig tid for å kjøpe in accesoires til gutterommene!Et skjelett er selvsagt på plass 
Og dette...det er visst Tico! Han ble fisket opp i Lalandia/Legoland på ferie for to år siden,og har vært trofast følgesvenn ved/oppi sengen siden.Tenk at mamsen klarte å fiske opp akkurat en sjørøverbamse....vet ikke hvem som var mest kry eller jo forresten,det var nok meg !
Håper guttefanten lever etter Kardemomme-loven lenge før han kan lese,-selv synes jeg ihvertfall at jeg tyter og gneller om hvordan han skal oppføre seg og ikke kontinuerlig...håper en liten brøkdel går gjennom hjernebarken og blir der værende:)


     snille gutter vil vi ha:)

3 kommentarer:

  1. Skjønner godt at han koser seg i dette lune redet. Herlige bilder av et barnerom fra virkeligheten. Ser mange vakre i diveres blad, men hvor er alle tingene hen... Barn idag har jo masse av alt spør du meg. Rommet til dattera mi ser ut som en rosa symfoni...tusenvis av duppeditter som hun selv har full kontroll over. Vi ryddet sammen før jul, og det tok 4 timer da alt skulle sorteres, og stakkars den som prøvde seg på å kaste noen av hennes verdifulle dingser. Ihvertfall bra at e setter pris på tingene sine da. Ha en fortreffelig onsdag...klem

    SvarSlett
  2. Det är så underbart att se att barnen får vara lekfulla barn..
    alltför många vill ha små minivuxna , det ska vara städat och perfekt...
    Hurra vilken bra mamma du är...
    kram ullamaria

    SvarSlett
  3. Hihihi...så søt han er..."det lune redet", ja hvor har han fått det fra;)? Et herlig gutterom!! Kjempe fine knagger!

    Ha en herlig helg!
    Klemmer!

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.