torsdag 23. september 2010

Å kle seg etter været...





...det er noe vi Sunnmøringer lærer i tidlig alder.For vær,- det har vi mye av i alle varianter,selv om det har vært noe ensidig siste uken:/
Og har man barn i barnehage og på tidlige skoletrinn,er det alltid mye som må kjøpes inn når sommeren er over.Cherrox´er.støvletter,regnklær,vinterdress,luer,votter...og gjerne helst dobbelt av alt!
Strømpebukser kan man gange med ti   *lol* !
Men det er nå litt friskt og godt at ungene våre lærer seg til å leve etter det gode, gamle ordtaket:"Det er ikke noe som heter dårlig vær,bare dårlige klær!"
Godt at de kommer seg ut,enten det er nå sånn eller slik! 
Etter noen år som mamma finner man fort ut at det er forskjell i kvaliteten på ting, og et av de virkelig gode merkene er finske Reima ! Her er det kvalitet og funksjonalitet...i tillegg til frisk og glad design og farger!Jeg blir glad av å se på de herlige bildene....og det skal jeg ta med meg videre på denne fredagen...jada det er grått ute,men ingen grunn til å henge med leppa for det:)
Men må innrømme det hadde vært flott da...med tørre stier og noen solstråler når det arrangeres "Småtur" i helgen...det er Sula Turlag sin avdeling for de minste ...og denne gangen skal turen gå til Purketjønnet. Der er det bratt oppover bakkene og sånn som det har regnet denne uken er det vel en eneste sørpe og glatt som fy...vi får vente og se når søndagen er her :)


smil



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.