mandag 19. juli 2010

Små mirakler....


...man kan bli forundret over....og glede seg over! 
Naturen er merkelig dere,både hvordan den fungerer men også hva som finnes,og i så måte er desse to skapningene her i heimen to av de rareste når vi ser bort fra vi som bor her  !


Passiflora....eller Pasjonsblomsten er helt fantastisk!Hver gang en blomst åpner seg,må jeg stoppe og studere,nyte! Og når den lukker seg...kommer det kanskje frukt? 






Ceropegia´n er om mulig enda rarere!!!
Blomsten virker nesten som den er forvridd....opp ned...ja ikke vet jeg!!!
Den klatrer oppetter det den får tak i ...tvinner seg rundt og rundt og rundt!Ikke er den særlig storforlangende heller - ja igrunnen er det merkelig den lever...vann får den bare en gang i jubelåret!


Grønne,små gleder i hverdagen...
til forundring og nytelse!
Du har vel noen du også?

3 kommentarer:

  1. Beautiful flower............wowwww....wishing you a happy new week darling.......love Ria...

    SvarSlett
  2. Å, da får mine blomstrer litt oftere vann enn dine, for det er vel ikke jubelår hvert år eller.. Nydelige bilder, ha en fortsatt fin uke du...klem

    SvarSlett
  3. Hei hei og tusen takk for koselig kommentar inne hos meg. Setter stor pris på å høre fra dere bloggere der ute.
    Så nydelige blomster, har ikke sett disse før.
    Ha en fin kveld
    Klem Tove

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.