mandag 19. juli 2010

Nå nei gutt.....


....i dag trenger du absolutt ikke dra frem vannslangen! Himmelen har åpnet slusene,og det pøser ned! Frem med støvler,frem med rengklær!Pakke seg godt inn,gå ut i ruskeværet og bevege seg litt...ungene vil gjerne grise seg litt til også,-hoppe i søylene!!Bli våt...ja kanskje til og med kald....men så blir det så herlig å komme inn igjen i varmen og kose seg inne - med god samvittighet - resten av dagen!Og så kan mamsen også ha god samvittighet for sine utallige par med støvler,som man absolutt får bruke på desse kanter av landet , så det så.


Men nå er stoda her i heimen at ungene faktisk er på hyttetur med sin snille mormor og morfar.Heldiggrisene :)
Men om de var hjemme,hadde dette nok vært en ufyselig kjedelig dag.For når mamsen og papsen syns søndagene er såååå gode,godt å være hjemme litt og pjaske og være sammen,så syns i grunnen ungene at det kan bli noko kjedelig ja! Og da gjelder det å ha gode idéer! Jeg syns ofte selv jeg har mange gode jeg da...men å få alle til å bli enig (les ;Gubben) er ikke så enkelt.


Men hva kan man finne på sammen med ungene søndager/fridager?Hva gjør dere?Kom med gode idéer....


*Lekeland(er i grunnen lei av det,men en sjelden gang går det an)
*Badeland(vi har lagt vår elsk på Herøy Fritidsbad,men nå har jo det kommet flott   badeland i Molde og også evt. Kristiansund)
*Biltur (hmm....kjedelig for de små kanskje?)
*Picnic(Ta frem syklene kanskje)
*Båt-tur(alltid kjekt når solen skinner..da kan også badelandet på Ikornes nevnes forresten)
*Hinderløype (da gjelder det å ikke være redd for å rote i heimen,-her bruker vi møbler og alskens rekvisita for å lage spennende og utfordrende løyper,alltid til stor glede)
*Bake litt (tullekake er aller gøyest da)
*Akvariet(men har vi ikke sett alle de fiskene før....)
*Fjelltur(litt opptatt av at ungene skal bevege seg jeg da)
*Tur i fjøra (evt sørom sula eller lignende og fiske fra berga)
*Besøke familie/venner (skjer nok litt for sjelden!)
*Kino
*Tur til f.x Herdalssetra
*Trollskogen
*Dyreklubben(hvor jeg enda ikke har vært...har en egen liten dyreklubb hjemme hihi)
*Gå trappene opp til Fjellstua(hvilket innebærer litt leking i parken og litt vindus-shopping for mamma)
*Rusketuske-tur(når det regner og vi pakker oss inn i klær og går tur og MÅ hoppe i alle søyler,grise oss skikkelig til:))
*Bowling


Dette var det jeg kom på i farta...sikkert mye mer man kan finne på og gode idéer blir det aldri nok av!:)


De fargerike,herlige støvlene og regntøyet finner du mer av her - ingen grunn til å kle seg grått selv om været er det ihvertfall :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.