torsdag 8. april 2010

Husinspirasjon...nok en gang!!!!




Nok en gang legger jeg ut diverse bilder av hus og hager som inspirerer meg og gir meg idéer til hvordan det kan ende opp her til gards til slutt.....i dag har jeg vært ute i hagen og jobbet litt etter all matlagingen,og det var sååå utrolig deilig.Fikk ryddet vekk rusk og tusk på plenen,så nå kan den spire og gro og bli grønn slik jeg slipper så masse mold slik som det er nå....for molden tar hundene med seg inn i hus og det er noko kjedelig kan man si :/
Og mens man går der ute og tusker så kommer selvsagt idéene fløymande - hadde jeg ikke hatt en syk gutt hadde jeg vel vært på Plantasjen forlengst! Men det er tidsnok og egentlig for tidlig enda og handle så mye der...mye rart kan skje på værfronten her på desse kanter enda!
Ihvertfall fikk jeg plantet ut noen avlegger papsen kom med fra barndomshjemmet,- blå fine som allerede er i blomst....blir nok fint etterhvert som de sprer seg litt.Har planer om å ha bed i bare rosa og blått....i tillegg til vintergrønt da.
Skjønne portaler!!!!!!!! Heldigvis har jeg en kjempefin port papsen laget til meg i fjor...kan finne bilde av den laaangt baki eldre innlegg :)
Ser deilig ut å lande på de gedigne solsengene der,ikke sant?Men det var egentlig mest for søylenes del jeg tok med dette bildet...stilig!Og så liker jeg godt sånn shingel som er på huset...er det noen som har peiling om det går an å få tak i slikt i Norges langstrakte land???? Veldig vanlig i Usa,og jeg liker det veeeldig godt!!!!Gi meg et hint om du vet noe!!!!!!!!!!!
Søyler nok en gang...og bruk av stein. Det er nelig noen av elementene som vi kommer til å ha på huset vårt...vi har sett på en del varianter fra Cultured Stone (usa firma) men som selges gjennom West Steinsenter.CUltured Stone er egentlig fjuske-stein...mye lettere og kan brukes på husvegger,flate på bakside,hjørnesteiner,vindussteiner...de har et enormt utvalg!!!
Men jeg vil gjerne se steinen "live" før jeg bestemmer meg for variant...blir nok noe i grått eller beige-toner
Jada...dette var far beyound all realitet...men drømme er vel lov?
Liker så godt denne kombinasjonen med stein og shingel eller evt treplanker!!!!Veldig,veldig,veldig!!!!!!
           Et lite tårn drømmer jeg også om......
Hadde vært kjekt med en liten plaskedam fremfor huset vårt her...kan jo prøve å lokke Gubben med at det hadde f.eks blitt mindre plen å slå *lol*
                   Utrolig koslig uteplass :)
jada...kjenner hele kroppen er enig med meg i at desse fargene liker jeg!Hmm...Og så det vinduet med sånn bue over da...hmm atter en gang!Stilig!
   Så flott kan det gjøres,ekstra stilig med den buen da!!! Sikle!

Skal det være en aldri så liten dam...gjerne med fontene???
                        Koslig!

                Fin farge,men "alle" har den!!!! 
          Artig vri på dette huset
Skiferheller må anskaffes...jeg har begynt å lage bed nedover hagen og det er meningen der skal ligge skifer og ha bed på begge sider...jeg har plukket steiner og styrt på men mangler altså hellene..og det er veldig dumt for det er noe dritt å slå plen innimellom så det må bli en av de første tingene som skjer :) Gleder meg til å få dem på plass,og når bedet mitt har blitt som det skal :)
Liker veldig godt den stein-typen her - også fra Cultured Stone!
Sett noe så nydelig da??????? Fargen,vinduene,utbyggene - pipen......ja takk begge deler!!! Nå må jeg bare få litt tid sammen med Gubben slik jeg kan vise han alle desse vakre og inspirerende bildene så kan det hende vi blir enige (les ;han blir enig med meg ) og vi kan få en plan på huset vårt her :)))

1 kommentar:

  1. Beautiful houses...........beautiful gardens..........beautiful stones.....all is beautiful here...................dream dream dream .................the houses are soooooooooo big !! have a nice weekend !! hugs from me.......

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.