lørdag 6. mars 2010

Snø-kaos!




I går morges snødde det noe voldsomt,og det hadde det sikkert gjort hele natten for da vi skulle ut og gå til skolen og barnehagen hadde det skjedd store forandringer over natten.Massevis av kram snø, og veiene var nesten ufremkommelige! Vi kom faktisk for sent til skolen ....Linus synes ikke det var noe stas å gå i den dype snøen og det gikk fry-y-yktelig sakte!Måtte hive han på skuldrene til slutt! Til en forandring så drog ikke hundene meg fremover,-jeg måtte dra dem!!!!Synes ikke det var noe stas med denne snøen,mens jeg tross alt syntes det var litt moro jeg da...og kniste godt når jeg fikk se spesielt Pisty og Talisa som fikk en noe uvanlig gange i slow-motion....ikke rart så tunge som bena ble!!!!Raskoh gamlefaren selv,var den sprekeste av dem alle og lot seg ikke affisere av noen dumme snøballer på bena,-neida han skulle som vanlig sjekke ut alle grøfter og kanter og det som ellers kunne by på litt godlukt!

Mange synes visst det er på tide med vår.....jeg synes vi har hatt en magisk vinter,den fineste jeg noen gang kan huske! Flott,vakker,eventyrlig...superlativene kan faktisk ikke beskrive så flott det har vært,og så kjekt at ungene kan få bruke vinterutstyret sitt.Javisst har det vært glatt,men jeg har klart meg fint med brodder. Før om årene har det jo gjerne ikke snødd godt før uti mars/april,så jeg tror den våren kan ta det med ro en stund til...vente til etter påske kanskje? Men nå skal det visst bli ruskevær i morgen,så da spørs det hvordan det går med alle snøen likevel? I dag MÅ vi ihvertfall ut og nyte nok en flott vinterdag,-det såg grått ut en stund oppi himmelen men nå stråler solen :)
Er vi ikke heldige??????

2 kommentarer:

  1. Hei :)

    For noen søte barn og hunder !
    Ungene elsker snø.men personlig så er jeg sååå lei..
    Skolen skinner her i dag :)

    Fra Molde og hit på tørre veier bruker jeg 45 min..
    Åpningstidene står på siden min,men kan å avtale tid..

    God helg til deg og dine.

    Klem siw

    SvarSlett
  2. Hei, så nydelige hunder,heldig du...:) Jeg har jo en god gjeng selv jeg også,ikke så flink til å stelle lang pels på mine egne,så holder meg til korthåret:)Har hatt Afghaner tidligere,ønsker meg det igjen....Klem

    SvarSlett

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.