søndag 12. juli 2009

Deilig Krydde-Kake

Denne kaken anbefaler jeg på det sterkeste...kjempeenkel å lage,og alle her i huset liker den veldig godt :)


Krydde-Kake:

*1 liter kulturmelk
*8 dl sukker
*4 ts natron
*3 ts kanel
*1 ts kardemomme
*12 dl hvetemel
*200 gram smelta melange

Kaka stekes på nederste rille i 50-55 min på 175 grader

Glasur:

*100 gram smeltet smør(melange)
*1 pk Philadelphia-ost
*1 pk melis
                                                                     *1 ts vaniljesukker

(Takk til Elin K for den gode oppskrifta :))
Ps.Kaka holder seg fin og god i maaaange dager,hvis den ikkje blir oppspist da:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.