lørdag 14. februar 2009

HAPPY VALENTINE'S




Gratulerer med Valentine's - dagen til alle mine kjære !Selvfølgelig spesielt til samboer Karl da...som må få kaken sin i dag selvfølgelig :) Får se hva annet jeg kan finne på for å overraske han...gir jo aldri opp håpet om å bli fridd til
så det er bare å stå på *lol*
Linus liker også kaken ser dere....
Her er oppskriften...selv prøvde jeg ut ørten forskjellige sjokoladekakeoppskrifter før jeg fant denne som gikk gjennom sensuren :
Sjokoladeformkake
6,5 dl sukker
4 ss kakao
1 ss natron
10 dl hvetemel
100 gr smør
7,5 dl kulturmelk
.........................
bland sukker,kakao,natron og hvetemel sammen.Tilsett smeltet smør og kulturmelk,og bland alt godt sammen. Hell alt i en godt smurt eller bakepapirkledd langpanna.Stekes på nederste rille i ovnen ved 175 grader i 20 - 30 min. Avkjøl kaken på rist.
Glasur:
200 gr smør
ca 400 gr melis
2 ss kakao
3 ts vaniljesukker
litt kaffe
..........................
Bland sammen smør og melis.Tilsett kakao,vaniljesukker og litt sterk kaffe og rør alt godt sammen.Bre glasuren over den kalde kaken og strø over f.eks TuttiFrutti til pynt.Jeg pleier å dele den opp og fryse den,like god da også :D
Ekstra godt blir det naturligvis på kopper og fat som desse prikkete fra Green Gate,blir i godt humør bare av å se på dem:)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg blir så glad når jeg finner kommentarer,legg igjen et spor du også:)
(Beklageligvis har jeg måttet sperre for anonyme,siden det kom så masse spam.)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.